Jump to content

Ipad som kartplotter

v2k

Recommended Posts

• 4 år senere...
Veøya skrev for 6 timer siden:

Veldig irriterende. Rart ikke flere her har kommentert dette

Vel, jeg liker ikke kurs opp. Klarer ikke forholde meg til kurs opp for er vant til nord opp. Kurs opp er irriterende :giggle:

Har nettopp hatt en uke på tur der ca halve turen var i ukjent skjærgård med mye skjær og rutevalg. Gjennomført med kun Skippo på mobil, da det var problemer med kartplotter og jeg hadde glemt å fikse det...

Gikk helt ok, men var litt liten skjerm til tider. Spesielt til ruteplanlegging i farvann med mye skjær og noen åpne stykker.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

• 3 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Tar denne litt opp igjen.

Jeg er ikke så veldig flink med slike tekniske duppedingser,men jeg har nettopp handlet meg en båt som skal kjøres fra Oslo til bergen imorgen.

Jeg kjøpte meg en iPad for 5 år siden som ble brukt en gang ifb med en tilsvarende hentetur. Den fungerte svært bra sammen med Navionics 

Nå 5 år senere så har jeg hentet frem denne padden igjen,og jaggu ble det ikke liv i den etter litt lading.

Tvillingsimkortet som står i den er ikke lenger aktivt da jeg har byttet mobilleverandør.

Er det en måte å få dette opp å gå igjen uten bruk av simkort,slik at den kan brukes som plotter? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...