PiperBill Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Her er min "Peter Smart" løsning på Lenova nettbrett... Ser ikke særlig proff ut men funker bra. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 PiperBill skrev 23 minutter siden: Her er min "Peter Smart" løsning på Lenova nettbrett... Ser ikke særlig proff ut men funker bra. Ikke når du fotograferer med blitz. Ellers en Petter Smart i beste Hulda-ånd :-) Sitér dette innlegget Link to post
Veøya Svart 25.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2024 Har Navionics og gule sider på ipad. Liker å navigere med baug opp på kartet. Problemet er at alle stedsnavn ikke retter seg opp i forhold til kartet. En må regne med å lese stedsnavnene opp ned om man kjører i motsatt retning til Nord på kartet. Veldig irriterende. Rart ikke flere her har kommentert dette? Sitér dette innlegget Link to post
Eurus Svart 26.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2024 Prøv ORCA navigasjonsprogram. Veldig ryddige kart og alle stedsnavn er i vater! Om du holder deg i norske farvann så er gratisversjonen helt OK. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2024 Veøya skrev for 6 timer siden: Veldig irriterende. Rart ikke flere her har kommentert dette Vel, jeg liker ikke kurs opp. Klarer ikke forholde meg til kurs opp for er vant til nord opp. Kurs opp er irriterende Har nettopp hatt en uke på tur der ca halve turen var i ukjent skjærgård med mye skjær og rutevalg. Gjennomført med kun Skippo på mobil, da det var problemer med kartplotter og jeg hadde glemt å fikse det... Gikk helt ok, men var litt liten skjerm til tider. Spesielt til ruteplanlegging i farvann med mye skjær og noen åpne stykker. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Veøya Svart 11.August.2024 Link til dette innlegget Svart 11.August.2024 Flott, takk for svar. Orca er veldig bra på Ipaden. Bare synd at ipaden er så lyssvak. Funker greit som skjerm to med Orca? Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 18.Juni Link til dette innlegget Svart 18.Juni Tar denne litt opp igjen. Jeg er ikke så veldig flink med slike tekniske duppedingser,men jeg har nettopp handlet meg en båt som skal kjøres fra Oslo til bergen imorgen. Jeg kjøpte meg en iPad for 5 år siden som ble brukt en gang ifb med en tilsvarende hentetur. Den fungerte svært bra sammen med Navionics Nå 5 år senere så har jeg hentet frem denne padden igjen,og jaggu ble det ikke liv i den etter litt lading. Tvillingsimkortet som står i den er ikke lenger aktivt da jeg har byttet mobilleverandør. Er det en måte å få dette opp å gå igjen uten bruk av simkort,slik at den kan brukes som plotter? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 18.Juni Link til dette innlegget Svart 18.Juni @casie Trenger ikke simkort for å bruke gps, om det var det du tenkte på. Min kjører som plotter med Isailor og har aldri hatt simkort i. Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 18.Juni Link til dette innlegget Svart 18.Juni ..og trenger du wifi så kan du bruke internett-deling ("mobile hotspot" på utenlandsk), fra telefonen din. Tror de fleste smart-telefoner har den muligheten i dag. Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 18.Juni Link til dette innlegget Svart 18.Juni tok meg en tur bort på eplebutikken. Der var det god hjelp og få. Så de oppdaterte den og lastet ned Garmin kart for meg. Veldig fint program,og lett å bygge ruter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.