Lur II Startet 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2005 Hei Garmin ekkolodd. Hvorfor kommer dybdealarmen på, når det er dypere enn 150 - 200 m.?? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Dette skjer fordi moderne lodd justerer følsomheten automatisk. Når bunnsignalet blir svakere økes følsomheten og refleksjoner i de øvre vannlagene vil til slutt bli sterkere enn bunnsignalet. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 mitt lodd gjør også det (innvendig montert) når det ikke rekker ned til bunnen lenger da viser det f.eks 1 meter dypt og alarmen går selv om det er 150 meter under kjølen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
cleo Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 samme her! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Laholm Svart 8.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2005 Mitt lodd viser regelemessig 5.5 meter når jeg går i plan og dybden går over 50-60 meter. Skremmende de første gangene, og medfører fortsatt at kartet er godt å ha som korreksjon. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Som Svart 10.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2005 Greit, men hva kan vi gjøre med det ? Jeg har et Silva, kun dybde, som plutselig kan vise 2,5 m , greit når jeg vet at det er dybde nok, men ikke når jeg går i grunne ukjente farvann Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2005 Greit, men hva kan vi gjøre med det ? Man må bruke manuell kontroll av forsterkningen. Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 10.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2005 Man må bruke manuell kontroll av forsterkningen. <{POST_SNAPBACK}> Og hvordan gjør man det ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2005 Du må sjekke bruksanvisningen, prosedyren avhenger av type lodd. Ser heller ikke bort ifra at enkelte kun opererer med automatisk justering... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.