Virrevind Startet 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2020 Som mange andre har ferieplanene blitt endret i år, og litt impulsivt har jeg tenkt at jeg burde benytte anledningen til å finne ut om denne drømmen om å skaffe seg en seilbåt en eller annen gang er realistisk. Jeg er landkrabbe så det holder, og tenker at et kurs er et fornuftig sted å starte. I tillegg til å registrere seg her på forumet. Oslo Seilskole er det enste som har noe ledig de ukene det er aktuelt for meg i sommer, og jeg har funnet et par (men få og gamle) omtaler av dem her på forumet. Er det noen som har noe å si om dem, godt eller vondt? At nettsiden gir sikkerhetsadvarsler og at ansvarsfraskrivelsen de opererer med åpenbart er juridisk uholdbar, gir jo ikke et supert førsteinntrykk, men det betyr jo ikke at produktet de leverer ikke er bra. De kan jo fortsatt være gode på seiling, og de få erfaringene jeg fant var positive, selv om de er gamle. Er det noen som har vært på kurs med dem de senere årene? Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 (redigert) Vi er landkrabber som begynte å tenke på båt i fjor sommer. Tok helgekurs med Oslo Seilskole i september. Erfaringene er gode. Hadde lest en del på forhånd, men knapt vært i båt. Gunnar er en hyggelig og kunnskapsrik lærer, vi seilte en Phobos 25. Han la det opp slik at vi fikk prøve alt selv, og selv tillegging til brygge ble ukomplisert med kun muntlig veiledning. Vi fikk prøve oss både med teoretisk navigasjon, praktisk havnemanøvrering, trekke i riktig line og komme oss litt rundt frem og tilbake mellom Bygdøy, Aker Brygge og de nærmeste øyene, ankret opp i Langvikbukta og fikk med oss det nødvendigste for å kaste loss på egen nyinnkjøpt 36 fot seilbåt neste dag ?. Har ikke bilde fra kurset, men det resulterte ihvertfall i disse bildene under her: Redigert 23.Juni.2020 av lr-80 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 (redigert) Anbefales. Jeg har rikelig med motorbåterfaring, men lite seilbåterfaring. Booket et "XL" kurs (altså større båt, ca 40 fot) med Oslo Seilskole på våren i fjor, med mål om å kunne beherske båt i denne størrelse. Ikke seile supergodt eller bli superflink, men beherske alle vanlige situasjoner man kommer ut for. Vi leide båt i Kroatia samme sommer (39 fot), og det gikk helt fint. Redigert 23.Juni.2020 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Virrevind Svart 25.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2020 Da hoppet jeg på en booking, så satser jeg på både at kurset blir bra, og at seilbåt gir mersmak. Sitér dette innlegget Link to post
Andrimner Svart 25.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2020 Tok samme kurs for to år siden, det var helt supert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.