Dykker Startet 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2020 (redigert) Gjelder kjøleboksen i byssa på Bavaria 37 Cruiser 2006 modell. Kompressoren går, men kjøler ikke. Mistenker at det er lite gass på kjølekompressoren. Ser ut til at man kan fylle gass på ventilen på bildet. Noen som vet om man kan gjøre dette selv? Ringte et firma i Oslo område som fyller på i båter. De skulle ha nærmere 4 båtlapper for dette..... Redigert 23.Juni.2020 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Har du nødvendig gass slanger klokker er det enkelt,ring heller flere firmaer for en mere normal pris.alle som driver service på varmepumper kjøleutstyr om har nødvendig utstyr fire tusen var dyrt men dere i Oslo er vel vant til slikt.? Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Hei. Veit ikke om du har tilsvarende kobling men eg brukte dette settet for å fylle selv på AC på bilen. Det var lettvint. Ser de har større flasker også. https://www.electroshop.no/butikk/ac-produkter/produkter Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Nå sier du ikke noe om hva som inngår i prisen Er det kun fylling, at du leverer skapet hos det firmaet. Eller er det i båten, slik at de må kjøre ut for å fylle. R 134 gass er dyrt, ca 1200 kr pr.kg. Det går neppe over en kilo gass på ett slikt skap, og fylling tar kanskje en time(snarere 30 min) om du leverer til den som skal gjøre det. En pris på ca 2000 burde være riktig for selve fyllejobben. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bårdp Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Om det er fritt for gass har du jo en lekkasje som du bør utbedre før du fyller på ny gass. Trykksett først med nitrogen finn lekkasjen får den tettet. Deretter vakuumer før du fyller på riktig mengde med gass. Bruk vekt på gassflaska slik at mengden blir riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Er nok en lekkasje ja. Systemet er jo lukket og skal være "evigvarende". Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Betalte 1500 kr forrige uke da jeg fylte gass på Volvo v50. Var helt tomt... så 4K for å fylle på kjøleskap... da er det kanskje like greit å kjøpe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Jeg kjøpte nytt skap idag...fy flate for en pris. Isotherm 85 liter av den kjipeste typen, 10449,- kr takk. Men når det sprettes en iskald Tuborg på skjæra til fredagen er det glemt? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Dykker Svart 24.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 tnlu skrev for 18 timer siden: Hei. Veit ikke om du har tilsvarende kobling men eg brukte dette settet for å fylle selv på AC på bilen. Det var lettvint. Ser de har større flasker også. https://www.electroshop.no/butikk/ac-produkter/produkter Fikk dette svaret fra en leverandør vedr gassen som er sitert; "Til informasjon er dette en Iso butan basert gas som er brannfarlig og tyngre enn luft. Jeg kan derfor ikke anbefale den brukt om bord i båt." Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Dykker skrev for 5 timer siden: Fikk dette svaret fra en leverandør vedr gassen som er sitert; "Til informasjon er dette en Iso butan basert gas som er brannfarlig og tyngre enn luft. Jeg kan derfor ikke anbefale den brukt om bord i båt." Opps... ja det var god korrigering / info Det var eg ikke klar over ??? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Og i tillegg til overnevnte passer heller ikke koblingene til kjøleskap har kjøpt overnevnte for fylling av av i bilen der passet den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.