Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

 

Farvel   Egersund  16.7 her er det noen stabler med bra ved .

Bra_m_Ved_DSCN6777.JPG.c9d839d4b4dd9be30df1d01322ef1397.JPG

turen til  Tananger var ganske bra behagelig  forbi Obrestad fyr.

Obberstad_FYR.JPG.752e6245ccb1ec392d78ceedcbde1851.JPG

 

Enda roligere ved Tveistein fyr

 

Feistein_Fyr.JPG.133b7ab495981d4da7ba5ba50be9b8a9.JPG

Noen er på jobb.

DSCN6802.JPG.bdb0976e9272a967021604be6be2e898.JPG

Så ble det flatt vann. helt til det sa pang og bom stopp  og alt føk   forover får vurdere om en trenger sikkerhetsbelte  ( i etter tid så stoppet  15 tonn båt i 6 knop på 10cm) hva traff vi ,  kom meg på  beina fikk  gasshendel  i nøytral  vi fløt. 

Ekkoloddet viste 18m  da hekkbølgen kom skummet det på et skjær.

Bakket meg unna og sjekket ingen vann inne og ikke olje på sjøen  i ballastrommet er det 60 l olje

436676356_grunnstting16.7.JPG.294960692dd5a64018c0818772f7e290.JPG

 

Et bevis på G-krefter  som fikk snapseglasset til å knekke.

Glass_DSCN6827.JPG.94603a4d9bb3e7093a6a3b4ea05422f1.JPG

Lampeglasset lå på gulvet i tusen biter.

Lampe_DSCN6828.JPG.77d0cf9c43595e3e6fec2c788dd931b9.JPG

Tuslet slukøra inn til Tananger, fikk plass på enden av flytebrygga, oppdaget litt olje på sjøen ned og åpnet krana til Balastrommet, der flommet oljen flommet inn  slapp inn 5 liter olje og ingen oljefilm  å se på sjøen.

Heiv meg på telefonen og ringte Gjensidige det var ikke lett ble brutt to ganger, over til PC`n

og fikk melt inn antatt skade.  Fikk raskt svar Ville bli kontaktet i morgen av takstmann.
Ut på bygda og sanket tomkanner, fylte opp 25 liter  med olje håpet at det var nok, kjekt med dobbeltbunn.

 

Takstman kom kl.13 og henvististe meg til Aqua marine  på Hundvåg tretimers gange unna.

 

Ankom  Skolebryggå  kl 18 Per tok i mot hilste på Coronavis ,   ned med noen stag  for å få tredd åket inn for en maskin med  millimeter presisjon alle veier. Vips så var vi oppe i en krybbe.

Forstår at den har navnet "Kardinalen" med løftekapasitet så det holder.

                                                 Navnet "Kardinalen" har sin opprinnelse i at den ligner på en hummer 
                                                     (havets kardinaL) som er i angrepsposisjon med klørne sine :-)

l%C3%B8ft_DSCN6862.JPG.73df835146c2dfcd4f0e01292b6fc4a1.JPG

6mm plate og 25 mm rundtjern i kjølen fikk seg en trøkk.

909529254_Baug1DSCN6813.JPG.46ff2ef5d0582f4ac6b9978aca85a171.JPG

Per tryller fram en sveiser som hadde startet ferien kl 1600.

Hull  ballastrommet vasket og rengjort ny plate tilpasses.

sveiser.jpg.43a6a3e8cd6177e4a9cc30456dd904b9.jpg

Sveiser ankom oljen tappet ut, kalkyle sendt,  Gjensidige sa OK sveiser på plass kl 0700 LØRDAG

Sveiserne ble godkjente på ettermiddagen ,  

IMG_20200718_125839.jpg.0ae123f3f639fb9f5ee604e2e7ee045a.jpg

 X antall strøk  med Barrier 77,   Jotamastic  og bunnstoff. IMG_20200720_111215.jpg.75df837e449a23f36a5dedfe4e443613.jpg

 

Mens vi lå der kom det en for en maskin manglet et blad på den andre og vann i olja, så båren blir der noen dager.

En annen ble løftet opp skiftet til større dobbelproppel  3 knop mer med de nye.

 

Dette oppholdet VAR ET EVENTYR   MARINA I SÆRKLASSE samme hva jeg spurte om kjøpe ny akselanode,

låne våtstøvsuger,  ny spillolje til  dobbelbunn, osv  så var svaret ," me fikser det "

 

Og vi var back in bisness  22.07  gikk til Haugesund hvor det var Stapp  Fullt fant en industri kai fant ingen å spørre og porten låst med 3m høyt gjerde, så her var vi trygge.

Forhalte opp i byen for å proviantere dagen etter.   

 

 

Roger jo

Roger jo

 

Farvel   Egersund  16.7 her er det noen stabler med bra ved .

Bra_m_Ved_DSCN6777.JPG.c9d839d4b4dd9be30df1d01322ef1397.JPG

turen til  Tananger var ganske bra behagelig  forbi Obrestad fyr.

Obberstad_FYR.JPG.752e6245ccb1ec392d78ceedcbde1851.JPG

 

Enda roligere ved Tveistein fyr

 

Feistein_Fyr.JPG.133b7ab495981d4da7ba5ba50be9b8a9.JPG

Noen er på jobb.

DSCN6802.JPG.bdb0976e9272a967021604be6be2e898.JPG

Så ble det flatt vann. helt til det sa pang og bom stopp  og alt føk   forover får vurdere om en trenger sikkerhetsbelte  ( i etter tid så stoppet  15 t båt i 6 knop på 10cm) hva traff vi ,  kom meg på  beina fikk  gasshendel  i nøytral  vi fløt. 

Ekkoloddet viste 18m  da hekkbølgen kom skummet det på et skjær.

Bakket meg unna og sjekket ingen vann inne og ikke olje på sjøen  i ballastrommet er det 60 l olje

436676356_grunnstting16.7.JPG.294960692dd5a64018c0818772f7e290.JPG

 

Et bevis på G-krefter  som fikk snapseglasset til å knekke.

Glass_DSCN6827.JPG.94603a4d9bb3e7093a6a3b4ea05422f1.JPG

Lampeglasset lå på gulvet i tusen biter.

Lampe_DSCN6828.JPG.77d0cf9c43595e3e6fec2c788dd931b9.JPG

Tuslet slukøra inn til Tananger, fikk plass på enden av flytebrygga, oppdaget litt olje på sjøen ned og åpnet krana til Balastrommet, der flommet oljen flommet inn  slapp inn 5 liter olje og ingen oljefilm  å se på sjøen.

Heiv meg på telefonen og ringte Gjensidige det var ikke lett ble brutt to ganger, over til PC`n

og fikk melt inn antatt skade.  Fikk raskt svar Ville bli kontaktet i morgen av takstmann.
Ut på bygda og sanket tomkanner, fylte opp 25 liter  med olje håpet at det var nok, kjekt med dobbeltbunn.

 

Takstman kom kl.13 og henvististe meg til Aqua marine  på Hundvåg tretimers gange unna.

 

Ankom  Skolebryggå  kl 18 Per tok i mot hilste på Coronavis ,   ned med noen stag  for å få tredd åket inn for en maskin med  millimeter presisjon alle veier. Vips så var vi oppe i en krybbe.

Forstår at den har navnet "Kardinalen" med løftekapasitet så det holder.

                                                 Navnet "Kardinalen" har sin opprinnelse i at den ligner på en hummer 
                                                     (havets kardinaL) som er i angrepsposisjon med klørne sine :-)

l%C3%B8ft_DSCN6862.JPG.73df835146c2dfcd4f0e01292b6fc4a1.JPG

6mm plate og 25 mm rundtjern i kjølen fikk seg en trøkk.

909529254_Baug1DSCN6813.JPG.46ff2ef5d0582f4ac6b9978aca85a171.JPG

Per tryller fram en sveiser som hadde startet ferien kl 1600.

Hull  ballastrommet vasket og rengjort ny plate tilpasses.

sveiser.jpg.43a6a3e8cd6177e4a9cc30456dd904b9.jpg

Sveiser ankom oljen tappet ut, kalkyle sendt,  Gjensidige sa OK sveiser på plass kl 0700 LØRDAG

Sveiserne ble godkjente på ettermiddagen ,  

IMG_20200718_125839.jpg.0ae123f3f639fb9f5ee604e2e7ee045a.jpg

 X antall strøk  med Barrier 77,   Jotamastic  og bunnstoff. IMG_20200720_111215.jpg.75df837e449a23f36a5dedfe4e443613.jpg

 

Mens vi lå der kom det en for en maskin manglet et blad på den andre og vann i olja, så båren blir der noen dager.

En annen ble løftet opp skiftet til større dobbelproppel  3 knop mer med de nye.

 

Dette oppholdet VAR ET EVENTYR   MARINA I SÆRKLASSE samme hva jeg spurte om kjøpe ny akselanode,

låne våtstøvsuger,  ny spillolje til  dobbelbunn, osv  så var svaret ," me fikser det "

 

Og vi var back in bisness  22.07  gikk til Haugesund hvor det var Stapp  Fullt fant en industri kai fant ingen å spørre og porten låst med 3m høyt gjerde, så her var vi trygge.

Forhalte opp i byen for å proviantere dagen etter.   

 

 

Roger jo

Roger jo

 

Farvel   Egersund  16.7 her er det noen stabler med bra ved .

Bra_m_Ved_DSCN6777.JPG.c9d839d4b4dd9be30df1d01322ef1397.JPG

turen til  Tananger var ganske bra behagelig  forbi Obrestad fyr.

Obberstad_FYR.JPG.752e6245ccb1ec392d78ceedcbde1851.JPG

 

Enda roligere ved Tveistein fyr

 

Feistein_Fyr.JPG.133b7ab495981d4da7ba5ba50be9b8a9.JPG

Noen er på jobb.

DSCN6802.JPG.bdb0976e9272a967021604be6be2e898.JPG

Så ble det flatt vann. helt til det sa pang og bom stopp  og alt føk   forover får vurdere om en trenger sikkerhetsbelte  ( i etter tid så stoppet  15 t båt i 6 knop på 10cm) hva traff vi ,  kom meg på  beina fikk  gasshendel  i nøytral  vi fløt. 

Ekkoloddet viste 18m  da hekkbølgen kom skummet det på et skjær.

Bakket meg unna og sjekket ingen vann inne og ikke olje på sjøen  i ballastrommet er det 60 l olje

436676356_grunnstting16.7.JPG.294960692dd5a64018c0818772f7e290.JPG

 

Et bevis på G-krefter  som fikk snapseglasset til å knekke.

Glass_DSCN6827.JPG.94603a4d9bb3e7093a6a3b4ea05422f1.JPG

Lampeglasset lå på gulvet i tusen biter.

Lampe_DSCN6828.JPG.77d0cf9c43595e3e6fec2c788dd931b9.JPG

Tuslet slukøra inn til Tananger, fikk plass på enden av flytebrygga, oppdaget litt olje på sjøen ned og åpnet krana til Balastrommet, der flommet oljen flommet inn  slapp inn 5 liter olje og ingen oljefilm  å se på sjøen.

Heiv meg på telefonen og ringte Gjensidige det var ikke lett ble brutt to ganger, over til PC`n

og fikk melt inn antatt skade.  Fikk raskt svar Ville bli kontaktet i morgen av takstmann.
Ut på bygda og sanket tomkanner, fylte opp 25 liter  med olje håpet at det var nok, kjekt med dobbeltbunn.

 

Takstman kom kl.13 og henvististe meg til Aqua marine  på Hundvåg tretimers gange unna.

 

Ankom  Skolebryggå  kl 18 Per tok i mot hilste på Coronavis ,   ned med noen stag  for å få tredd åket inn for en maskin med  millimeter presisjon alle veier. Vips så var vi oppe i en krybbe.

Forstår at den har navnet "Kardinalen" med løftekapasitet så det holder.

                                                 Navnet "Kardinalen" har sin opprinnelse i at den ligner på en hummer 
                                                     (havets kardinaL) som er i angrepsposisjon med klørne sine :-)

l%C3%B8ft_DSCN6862.JPG.73df835146c2dfcd4f0e01292b6fc4a1.JPG

6mm plate og 25 mm rundtjern i kjølen fikk seg en trøkk.

909529254_Baug1DSCN6813.JPG.46ff2ef5d0582f4ac6b9978aca85a171.JPG

Per tryller fram en sveiser som hadde startet ferien kl 1600.

Hull  ballastrommet vasket og rengjort ny plate tilpasses.

sveiser.jpg.43a6a3e8cd6177e4a9cc30456dd904b9.jpg

Sveiser ankom oljen tappet ut, kalkyle sendt,  Gjensidige sa OK sveiser på plass kl 0700 LØRDAG

Sveiserne ble godkjente på ettermiddagen ,  

IMG_20200718_125839.jpg.0ae123f3f639fb9f5ee604e2e7ee045a.jpg

 X antall strøk  med Barrier 77,   Jotamastic  og bunnstoff. IMG_20200720_111215.jpg.75df837e449a23f36a5dedfe4e443613.jpg

 

Mens vi lå der kom det en for en maskin manglet et blad på den andre og vann i olja, så båren blir der noen dager.

En annen ble løftet opp skiftet til større dobbelproppel  3 knop mer med de nye.

 

Dette oppholdet VAR ET EVENTYR   MARINA I SÆRKLASSE samme hva jeg spurte om kjøpe ny akselanode,

låne våtstøvsuger,  ny spillolje til  dobbelbunn, osv  så var svaret ," me fikser det "

 

Og vi var back in bisness  22.07  gikk til Haugesund hvor det var Stapp  Fullt fant en industri kai fant ingen å spørre og porten låst med 3m høyt gjerde, så her var vi trygge.

Forhalte opp i byen for å proviantere dagen etter.   

 

 

Roger jo

Roger jo

 

Farvel   Egersund  16.7 her er det noen stabler med bra ved .

Bra_m_Ved_DSCN6777.JPG.c9d839d4b4dd9be30df1d01322ef1397.JPG

turen til  Tananger var ganske bra behagelig  forbi Obrestad fyr.

Obberstad_FYR.JPG.752e6245ccb1ec392d78ceedcbde1851.JPG

 

Enda roligere ved Tveistein fyr

 

Feistein_Fyr.JPG.133b7ab495981d4da7ba5ba50be9b8a9.JPG

Noen er på jobb.

DSCN6802.JPG.bdb0976e9272a967021604be6be2e898.JPG

Så ble det flatt vann. helt til det sa pang og bom stopp  og alt føk   forover får vurdere om en trenger sikkerhetsbelte  ( i etter tid så stoppet  15 t båt i 6 knop på 10cm) hva traff vi ,  kom meg på  beina fikk  gasshendel  i nøytral  vi fløt. 

Ekkoloddet viste 18m  da hekkbølgen kom skummet det på et skjær.

Bakket meg unna og sjekket ingen vann inne og ikke olje på sjøen  i ballastrommet er det 60 l olje

436676356_grunnstting16.7.JPG.294960692dd5a64018c0818772f7e290.JPG

 

Et bevis på G-krefter  som fikk snapseglasset til å knekke.

Glass_DSCN6827.JPG.94603a4d9bb3e7093a6a3b4ea05422f1.JPG

Lampeglasset lå på gulvet i tusen biter.

Lampe_DSCN6828.JPG.77d0cf9c43595e3e6fec2c788dd931b9.JPG

Tuslet slukøra inn til Tananger, fikk plass på enden av flytebrygga, oppdaget litt olje på sjøen ned og åpnet krana til Balastrommet, der flommet oljen flommet inn  slapp inn 5 liter olje og ingen oljefilm  å se på sjøen.

Heiv meg på telefonen og ringte Gjensidige det var ikke lett ble brutt to ganger, over til PC`n

og fikk melt inn antatt skade.  Fikk raskt svar Ville bli kontaktet i morgen av takstmann.
Ut på bygda og sanket tomkanner, fylte opp 25 liter  med olje håpet at det var nok, kjekt med dobbeltbunn.

 

Takstman kom kl.13 og henvististe meg til Aqva marine  på Hunvåg tretimers gange unna.

 

Ankom  Skolebryggå  kl 18 Per tok i mot hilste på Coronavis ,   ned med noen stag  for å få tredd åket inn for en maskin med  millimete presisjon alle veier. Vips så var vi oppe i en krybbe.

Forstår at den har navnet "Kardinalen" med løftekapasitet så det holder.

                                                 Navnet "Kardinalen" har sin opprinnelse i at den ligner på en hummer 
                                                     (havets kardinaL) som er i angrepsposisjon med klørne sine :-)

l%C3%B8ft_DSCN6862.JPG.73df835146c2dfcd4f0e01292b6fc4a1.JPG

6mm plate og 25 mm rundtjern i klølen fikk seg en trøkk.

909529254_Baug1DSCN6813.JPG.46ff2ef5d0582f4ac6b9978aca85a171.JPG

Per tryller fram en sveiser som hadde startet ferien kl 1600.

Hull  ballastrommet vasket og rengjort ny plate tilpasses.

sveiser.jpg.43a6a3e8cd6177e4a9cc30456dd904b9.jpg

Sveiser ankom oljen tappet ut, kalkyle sendt,  Gjensidige sa OK sveiser på plass kl 0700 LØRDAG

Sveiserne ble godkjente på ettermiddagen ,  

IMG_20200718_125839.jpg.0ae123f3f639fb9f5ee604e2e7ee045a.jpg

 X antall strøk  med Barrier 77,   Jotamastic  og bunnstoff. IMG_20200720_111215.jpg.75df837e449a23f36a5dedfe4e443613.jpg

 

Mens vi lå der kom det en for en maskin manglet et blad på den andre og vann i olja, så båren blir der noen dager.

En annen ble løftet opp skiftet til større dobbelpropel  3 knop mer med de nye.

 

Dette oppholdet VAR ET EVENTYR   MARINA I SÆRKLASSE samme hva jeg spurte om kjøpe ny akselanode,

låne våtstøvsuger,  ny spillolje til  dobbelbunn, osv  så var svaret ," me fikser det "

 

Og vi var back in bisnes  22.07  gikk til Haugesund hvor det var Stapp  Fult fant en industri kai fant ingen å spørre og porten låst med 3m høyt gjære, så her var vi trygge.

Forhalte opp i byen for å proviantere dagen etter.   

 

 

Roger jo

Roger jo

 

Farvel   Egersund  16.7 her er det noen stabler med bra ved .

Bra_m_Ved_DSCN6777.JPG.c9d839d4b4dd9be30df1d01322ef1397.JPG

turen til  Tananger var ganske bra behagelig  forbi Obberstad fyr.

Obberstad_FYR.JPG.752e6245ccb1ec392d78ceedcbde1851.JPG

 

Enda roligere ved Tveistein fyr

 

Feistein_Fyr.JPG.133b7ab495981d4da7ba5ba50be9b8a9.JPG

Noen er på jobb.

DSCN6802.JPG.bdb0976e9272a967021604be6be2e898.JPG

Så ble det flat van. helt til det sa pang og bom stopp  og alt føk   forover får vurdere om en trenger sikkerhetsbelte  ( i etter tid så stoppet  15 t båt i 6 knop på 10cm) hva traff vi ,  kom meg på  beina fikk  gasshendel  i nøytral  vi fløt. 

Ekkoloddet viste 18m  da hekkbølgen kom skummet det på et skjær.

Bakket meg unna og sjekket ingen vann inne og ikke olje på sjøen  i ballastrommet er det 60 l olje

436676356_grunnstting16.7.JPG.294960692dd5a64018c0818772f7e290.JPG

 

Et bevis på G-krefter  som fikk snapseglasset til å knekke.

Glass_DSCN6827.JPG.94603a4d9bb3e7093a6a3b4ea05422f1.JPG

Lampeglasset lå på gulvet i tusen biter.

Lampe_DSCN6828.JPG.77d0cf9c43595e3e6fec2c788dd931b9.JPG

Tuslet slukøra inn til Tananger, fikk plass på enden av flytebrygga, oppdaget litt olje på sjøen ned og åpnet krana til Balastrommet, der flommet oljen flommet inn  slapp inn 5 liter olje og ingen oljefilm  å se på sjøen.

Heiv meg på telefonen og ringte Gjensidige det var ikke lett ble brutt to ganger, over til PC`n

og fikk melt inn antatt skade.  Fikk raskt svar Ville bli kontaktet i morgen av takstmann.
Ut på bygda og sanket tomkanner, fylte opp 25 liter  med olje håpet at det var nok, kjekt med dobbeltbunn.

 

Takstman kom kl.13 og henvististe meg til Aqva marine  på Hunvåg tretimers gange unna.

 

Ankom  Skolebryggå  kl 18 Per tok i mot hilste på Coronavis ,   ned med noen stag  for å få tredd åket inn for en maskin med  millimete presisjon alle veier. Vips så var vi oppe i en krybbe.

Forstår at den har navnet "Kardinalen" med løftekapasitet så det holder.

                                                 Navnet "Kardinalen" har sin opprinnelse i at den ligner på en hummer 
                                                     (havets kardinaL) som er i angrepsposisjon med klørne sine :-)

l%C3%B8ft_DSCN6862.JPG.73df835146c2dfcd4f0e01292b6fc4a1.JPG

6mm plate og 25 mm rundtjern i klølen fikk seg en trøkk.

909529254_Baug1DSCN6813.JPG.46ff2ef5d0582f4ac6b9978aca85a171.JPG

Per tryller fram en sveiser som hadde startet ferien kl 1600.

Hull  ballastrommet vasket og rengjort ny plate tilpasses.

sveiser.jpg.43a6a3e8cd6177e4a9cc30456dd904b9.jpg

Sveiser ankom oljen tappet ut, kalkyle sendt,  Gjensidige sa OK sveiser på plass kl 0700 LØRDAG

Sveiserne ble godkjente på ettermiddagen ,  

IMG_20200718_125839.jpg.0ae123f3f639fb9f5ee604e2e7ee045a.jpg

 X antall strøk  med Barrier 77,   Jotamastic  og bunnstoff. IMG_20200720_111215.jpg.75df837e449a23f36a5dedfe4e443613.jpg

 

Mens vi lå der kom det en for en maskin manglet et blad på den andre og vann i olja, så båren blir der noen dager.

En annen ble løftet opp skiftet til større dobbelpropel  3 knop mer med de nye.

 

Dette oppholdet VAR ET EVENTYR   MARINA I SÆRKLASSE samme hva jeg spurte om kjøpe ny akselanode,

låne våtstøvsuger,  ny spillolje til  dobbelbunn, osv  så var svaret ," me fikser det "

 

Og vi var back in bisnes  22.07  gikk til Haugesund hvor det var Stapp  Fult fant en industri kai fant ingen å spørre og porten låst med 3m høyt gjære, så her var vi trygge.

Forhalte opp i byen for å proviantere dagen etter.   

 

 

Roger jo

Roger jo

 

Farvell   Egersund  16.7 her er det noen stabler med bra ved .

Bra_m_Ved_DSCN6777.JPG.c9d839d4b4dd9be30df1d01322ef1397.JPG

turen til  Tananger var ganske bra behagelig  forbi Obberstad fyr.

Obberstad_FYR.JPG.752e6245ccb1ec392d78ceedcbde1851.JPG

 

Enda roligere ved Tveistein fyr

 

Feistein_Fyr.JPG.133b7ab495981d4da7ba5ba50be9b8a9.JPG

Noen er på jobb.

DSCN6802.JPG.bdb0976e9272a967021604be6be2e898.JPG

Så ble det flat van. helt til det sa pang og bom stopp  og alt føk   forover får vurdere om en trenger sikkerhetsbelte  ( i etter tid så stoppet  15 t båt i 6 knop på 10cm) hva traff vi ,  kom meg på  beina fikk  gasshendel  i nøytral  vi fløt. 

Ekkoloddet viste 18m  da hekkbølgen kom skummet det på et skjær.

Bakket meg unna og sjekket ingen vann inne og ikke olje på sjøen  i ballastrommet er det 60 l olje

436676356_grunnstting16.7.JPG.294960692dd5a64018c0818772f7e290.JPG

 

Et bevis på G-krefter  som fikk snapseglasset til å knekke.

Glass_DSCN6827.JPG.94603a4d9bb3e7093a6a3b4ea05422f1.JPG

Lampeglasset lå på gulvet i tusen biter.

Lampe_DSCN6828.JPG.77d0cf9c43595e3e6fec2c788dd931b9.JPG

Tuslet slukøra inn til Tananger, fikk plass på enden av flytebrygga, oppdaget litt olje på sjøen ned og åpnet krana til Balastrommet, der flommet oljen flommet inn  slapp inn 5 liter olje og ingen oljefilm  å se på sjøen.

Heiv meg på telefonen og ringte Gjensidige det var ikke lett ble brutt to ganger, over til PC`n

og fikk melt inn antatt skade.  Fikk raskt svar Ville bli kontaktet i morgen av takstmann.
Ut på bygda og sanket tomkanner, fylte opp 25 liter  med olje håpet at det var nok, kjekt med dobbeltbunn.

 

Takstman kom kl.13 og henvististe meg til Aqva marine  på Hunvåg tretimers gange unna.

 

Ankom  Skolebryggå  kl 18 Per tok i mot hilste på Coronavis ,   ned med noen stag  for å få tredd åket inn for en maskin med  millimete presisjon alle veier. Vips så var vi oppe i en krybbe.

Forstår at den har navnet "Kardinalen" med løftekapasitet så det holder.

                                                 Navnet "Kardinalen" har sin opprinnelse i at den ligner på en hummer 
                                                     (havets kardinaL) som er i angrepsposisjon med klørne sine :-)

l%C3%B8ft_DSCN6862.JPG.73df835146c2dfcd4f0e01292b6fc4a1.JPG

6mm plate og 25 mm rundtjern i klølen fikk seg en trøkk.

909529254_Baug1DSCN6813.JPG.46ff2ef5d0582f4ac6b9978aca85a171.JPG

Per tryller fram en sveiser som hadde startet ferien kl 1600.

Hull  ballastrommet vasket og rengjort ny plate tilpasses.

sveiser.jpg.43a6a3e8cd6177e4a9cc30456dd904b9.jpg

Sveiser ankom oljen tappet ut, kalkyle sendt,  Gjensidige sa OK sveiser på plass kl 0700 LØRDAG

Sveiserne ble godkjente på ettermiddagen ,  

IMG_20200718_125839.jpg.0ae123f3f639fb9f5ee604e2e7ee045a.jpg

 X antall strøk  med Barrier 77,   Jotamastic  og bunnstoff. IMG_20200720_111215.jpg.75df837e449a23f36a5dedfe4e443613.jpg

 

Mens vi lå der kom det en for en maskin manglet et blad på den andre og vann i olja, så båren blir der noen dager.

En annen ble løftet opp skiftet til større dobbelpropel  3 knop mer med de nye.

 

Dette oppholdet VAR ET EVENTYR   MARINA I SÆRKLASSE samme hva jeg spurte om kjøpe ny akselanode,

låne våtstøvsuger,  ny spillolje til  dobbelbunn, osv  så var svaret ," me fikser det "

 

Og vi var back in bisnes  22.07  gikk til Haugesund hvor det var Stapp  Fult fant en industri kai fant ingen å spørre og porten låst med 3m høyt gjære, så her var vi trygge.

Forhalte opp i byen for å proviantere dagen etter.   

 

 



×
×
  • Create New...