zooper Startet 23.Juni.2020 Del på Facebook Startet 23.Juni.2020 Scotch er min favoritt, helst en Islay single malt, og helst en Bowmore eller Laphroaig, men ikke ombord. Her har det gått i Tallisker pga sitt maritime preg - og den har jeg holdt hellig og kunne kun nytes på båt. Problemet er bare at min bedre halvdel ikke liker Whisky. Jeg prøvde meg på Fisk og Fisherman's da disse er litt "maritime", men de er litt tamme (lav alko). Gammel Dansk er også en favoritt, men den har broren min lagt beslag på. Fjernet er kompisen min sin. Aquavite er ingen favoritt og nytes kun til Jul. Cognac assosierer jeg med Avec. Jeagermeister = alpint, og Tequila = grøftefyll. Vodka og Gin er for meg kun til drinker. Captain Morgan mørk rom kan være en mulighet, men kunne godt tenke meg noe annet. Jeg trenger en ny kjærlighet, og den må vare livet ut, og den skal være hellig for meg (nytes kun i båt og la meg mindre over tidligere ankerdrammer). Jeg vil at det skal være sterkt (over 40%) og at det skal drikkes bart. Jeg er rådvill. Hva er din favoritt-ankerdram, og hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Tallisker er fin , der får du "full pakke" med smak og preg. Men test gjerne en som heter Lochlins også , hvis du liker "mye" smak. Det er en rimeligere variant som også selges i praktiske 0,5l lerker i plast. GT er selvfølgelig også flott , flere varianter ferdig blandet opp mot 7,5% i små bokser. Det er utrolig stort utvalg på norske pol , så det er bare å prøve seg fram :) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
lurvetass Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Tja, mange muligheter. Du var innom rom og der finnes det mye hvis du sjekker litt. Kvalitets rom, dyrt, men godt. Har du mulighet for kaffemaskin ombord er gruppa eller raki favoritt sammen med espresso. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 (redigert) lurvetass skrev 1 minutt siden: gruppa Her slo stavekontrollen til. Skulle være grappa. Redigert 23.Juni.2020 av lurvetass (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
BårdK Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Hadde jeg vært alkis og den eneste alkoholen som fantes var Grappa og Genever, hadde jeg blitt narkoman. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 BårdK skrev 14 minutter siden: Hadde jeg vært alkis og den eneste alkoholen som fantes var Grappa og Genever, hadde jeg blitt narkoman. Nå lo jeg godt Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Akevitt i forskjellige smaker. Den esken med 10 småflasker er favoritt. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Gammeldansk, Gammel opland og Mc gallon. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 (redigert) BårdK skrev 59 minutter siden: Hadde jeg vært alkis og den eneste alkoholen som fantes var Grappa og Genever, hadde jeg blitt narkoman. 👍👍👍😂😂 Rom eller Conac...Brandy for den del... I varmen er det GT .... Redigert 23.Juni.2020 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 (redigert) Fernet Branca... Til enhver tid........... - Menta når magen skal hjælpes Redigert 23.Juni.2020 av Shortcut (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Samma for meg, bare det er nok. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Ha,ha. Her er det mange fine kommentarer. Tror Hulda leder foreløppig. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Bårdp Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Nå går det vel mest i antibak. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Shortcut skrev 30 minutter siden: Fernet Branca... Til enhver tid........... - Menta når magen skal hjælpes Er det ikke det damene med blått hår på danskebåten drikker? Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 (redigert) Må si jeg koser meg med det meste, en øl elller et glass rødvin eller f..., men GT er også greit, av whisky har jeg sansen for Glenlivet. Nå har jeg kjøpt meg en skikkelig maritim karaffel, så det er mulig det blir mer whisky etter hvert. Problemet vil nok bli å oppbevare den i en forholdsvis liten båt. https://www.partyking.no/globus-karaffel-sett.html?trackID=70548644 Redigert 23.Juni.2020 av Shore (see edit history) Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
ivar Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 har noen kompiser som er ramme på gammeldansken. Selv syns jeg det smaker såpe - er sikkert ikke gammel nok Øl + underberger funker, en akevitt eller maltwhisky (feks Lagavulin) likeså. zooper skrev for 2 timer siden: Captain Morgan mørk rom kan være en mulighet, men kunne godt tenke meg noe annet. Denne syns jeg er best i en rom&cola , men mye annen mørk rom som egner seg, feks Kraken eller Mount Gay Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
SveinHa Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Stroh 60 er alltid en favoritt: Ellers er jo Captain Morgan eller det meste av akevitt godt gangbar. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
pero Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Pescador de Sesimbra, Fiskeren fra Sesimbra. En herlig liten likør fra Sesimbra sør for Lisboa. Et lite skav av sitronskall og en isbit må til. Nytes best ved solnedgang og i stoisk ro. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 (redigert) Skjønner jeg må runde 50 for å like de greiene dere viser til her.. Etter en Faxe, kan jeg til nød ta en Martini. Fikser ikke brun sprit enda. Skål forresten ! Redigert 23.Juni.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Worry II skrev 1 minutt siden: Skjønner jeg må runde 50 for å like de greiene dere viser til her.. Etter en Faxe, kan jeg til nød ta en Martini. Fikser ikke brun sprit enda. Kom, så skal jeg lære deg å drikke akevitt! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Key Freak skrev Just now: Kom, så skal jeg lære deg å drikke akevitt! Må vi spise ribbe til ? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Worry II skrev 1 minutt siden: Må vi spise ribbe til ? Helst ikke...!! For meg funker akevitt året rundt. Men også til pinnekjøtt eller ribbe, ja. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Fruen liker Cava/Prosecco, kan jo ikke sitte der å drikke akevitt til kveldskosen da ? Nei takk, tar med en Faxe eller blå Hansa Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Bare å tvinga da ned.Da går jo an å drikke uten å ha det moro,det er bare å gå inn for det Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 23.Juni.2020 Del på Facebook Svart 23.Juni.2020 Jeg tar gjerne en portvin, men med litt fenalår, cigar og sol, så ryker fort en halvflaske Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.