Napoli Startet 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2020 Vurderer å kjøpe en igloo kjøleboks, og ser de selges for rundt 900,- på Waveinn. Men de sendes da fra Spania. Noen som vet om moms og frakt er i tillegg til prisen som oppgis? Fant ingenting om det på sidene deres. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
shipahoy Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 (redigert) https://www.waveinn.com/nautisk-fiske/terminos/st På bestillinger som sendes til lande utenfor EU er moms, skatt og importavgifter ikke inkludert i produktprisen du ser på våre nettsider, og du vil ikke bli trukket ytterligere skatt, moms eller importavgifer, av Tradeinn Retail Services S.L. Når bestillingen din kommer i mottakerlandet, da kan du være pliktig til å betale toll eller avgifter i det landet du får din bestilling sendt til. Fraktselskapet vil kreve toll og avgifter direkte. Da toll og avgift avhenger av produkttypen så vel som det deklarerende beløpet kan vi ikke gi deg yttligere detaljer. Vi anbefaler at du kontakter ditt lokale tollkontor som helt sikkert kan hjelpe deg med yttligere informasjon. Redigert 24.Juni.2020 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Og da er spørsmålet hvordan de praktiserer "innenfor EU". For noen steder er Norge regnet som "innenfor EU" pga EØS. Slik sett liker jeg for tiden å handle på EBay, for der er nå MVA inkludert og alt ordnet med norske myndigheter. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
shipahoy Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Vi er ikke i EU. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Du får regning på både frakt og moms. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Grand Banks jr skrev On 24.6.2020 at 9.36: Og da er spørsmålet hvordan de praktiserer "innenfor EU". For noen steder er Norge regnet som "innenfor EU" pga EØS. Vis hele sitatet Får du ikke kjøpt taxfree på flyplassen du reiser fra i Norge hvis du reiser til et EU-land? Mellom EU-land får man ikke det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Grand Banks jr Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 @Mouche, jeg refererte til hvordan noen nettbutikker praktiserer "innenfor EU". Ikke hva som er korrekt forståelse. Jeg husker ikke hvilken nettbutikk det var, men jeg handlet i en og der regnet de Norge som en del av EU pga EØS. For TS så misforstod jeg kanskje spørsmålet ditt. Pga nye regler er det noen nettbutikker som har avtale med Norge og krever inn MVA for Norge. Dermed slipper man å tenke på å få MVA i tillegg pluss en spedisjonsavgift. Ved handel via eBay så gjøres det automatisk, slik at man slipper å betale noe mer enn det man betaler til selger hos eBay. Vi betaler alltid MVA i Norge for varer som faller inn under MVA kravet. Spørsmålet er om vi må betale ved fortollingen med ekstra gebyr, eller om man slipper det fordi nettbutikken krever inn MVA up front. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
arkmarin Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 I tillegg til frakt og MVA kommer ofte et tollebehandlingsgebyr. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Sjøbliss Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Men ikke om de er registrert VOEC. Da fikser selger alt med moms og betaler til Skatteetaten i Norge. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Jeg kjøpte nettopp noen deler til autopiloten fra waveinn. Fikk 'ekstra'-regning på moms og gebyr da jeg hentet på postkontoret. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.