Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Da fant jeg ut at større påhengere har vekselstrøm dynamo slik som skikkelige båtmotorer har. 
Var sikker på at feilen lå i dårlig kontakt på B+ på dynamo da den var irret.
Men nei da fortsatt mangler det skikkelig lading etter pussing og rustløser 
Dynamo lader med 13V målt direkte på dynamo på 2500 o/min mens den har 12,6V (batterispenning) på tomgang.
Målte batteriet til 12,62V og 12,60V på dynamo når ikke motoren gikk så 0,02V i spenningsfall på + siden må være innenfor.
Båten har ikke ladelampe men digital original kombi instrument som viste det samme som mine målinger.
Så vidt jeg skjønner er det bare å bestille en ny dynamo så fort som mulig.
Den så grei ut å bytte men hadde knapt nok verktøy så fikk ikke tatt av plastikk dekslet på toppen av motoren  

pipe

pipe

Da fant jeg ut at større påhengere har dynamo.
Men nei da fortsatt mangler det skikkelig lading.
Dynamo lader med 13V målt direkte på dynamo på 2500 o/min mens den har 12,6V (batterispenning) på tomgang.
Målte batteriet til 12,62V og 12,60V på dynamo når ikke motoren gikk så 0,02V i spenningsfall på + siden må være innenfor.
Båten har ikke ladelampe men digital original kombi instrument som viste det samme som mine målinger.
Den så grei ut å bytte men hadde knapt nok verktøy så fikk ikke tatt av plastikk dekslet på toppen av motoren  

pipe

pipe

Da fant jeg ut at større påhengere har dynamo.
Men nei da fortsatt mangler det skikkelig lading.
Båten har ikke ladelampe men digital marginalt kombi instrument som viste det samme som mine målinger.

• Create New...