Jump to content

Bensinpriser på bensinstasjon i forhold til marina?

KalleAnka

Recommended Posts

Jeg vil hevde at jeg vet at de ikke gjør det, eller bare i svært beskjeden grad og de store linjer. Fyller selv kun på bensinstasjoner og tar bryet med å forflytte noen 20 liters dunker ut til båten og sparer da i snitt rundt seks kroner literen. Verdt bryet når det går med en del hundre liter i løpet av årets sesong!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg gjør akkurat det samme som @Mouche

Fylle på marinaer er ALTFOR dyrt.

Bruker denne for å flytte fra kanne til tank:

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/hevertpumpe-2000035544

2

Anbefaler forsåvidt å ta av kranen på enden, den er bare i veien.

Bør vel også si at det ikke går KJEMPE fort, men om kannen står støtt så er det jo bare å holde ett øye med det imens man gjør andre ting. ((Anbefaler ikke å gå fra det))

Redigert av Morten83 (see edit history)

Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. 

Morten83 skrev 33 minutter siden:

Jeg gjør akkurat det samme som @Mouche

Fylle på marinaer er ALTFOR dyrt.

Bruker denne for å flytte fra kanne til tank:

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/hevertpumpe-2000035544

2

Anbefaler forsåvidt å ta av kranen på enden, den er bare i veien.

Bør vel også si at det ikke går KJEMPE fort, men om kannen står støtt så er det jo bare å holde ett øye med det imens man gjør andre ting. ((Anbefaler ikke å gå fra det))

Bruker også denne fra Biltema, gjør på samme måte med å ta av kranen. Går ikke noe fortere enn å helle, men slipper gris og kan bare stå der å følge med istede for holde og helle fra kannen. 

Jeg har denne geniale løsningen; 1,2m lang slangebit montert på tuten, denne ligger i båten og passer til alle 20L kannene mine. har bare kanner med lufting og det tar veldig kort tid å tømme 20 Liter. mindre søl enn fra pumpe! i Midtnorge er det liten forskjell på drivstoff i havna og på bensinstasjonen! var 16,75 for 95 i dag da jeg fyldte bilen! fyller stort sett ved pumpa i havna 10min kjøring fra hytta. gidder ikke å fylle 4-5 kanner, når jeg kan fylle med pumpe, men har som regel med et par kanner i tillegg som jeg fyller opp

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Mouche skrev for 4 timer siden:

Fyller selv kun på bensinstasjoner og tar bryet med å forflytte noen 20 liters dunker ut til båten og sparer da i snitt rundt seks kroner literen. 

Du må vel meine 6 kr kanna elns. Bensinen kan da umulig koste fleire og tjue kroner. Her rundt så er bensinstasjon, Bunker Oil, samme stasjon som på land og dermed samme pris

Cerberus skrev for 2 timer siden:

Du må vel meine 6 kr kanna elns. Bensinen kan da umulig koste fleire og tjue kroner. Her rundt så er bensinstasjon, Bunker Oil, samme stasjon som på land og dermed samme pris

Må passe på å fylle på de "rette" dagene. Sist jeg fylte noen kanner på bensinstasjonen var mandag formiddag , som er den tiden i uka bensinen er billigst her. Betalte da rett over kr. 11.- for literen. På marinaen kostet vel da bensinen ca 17-18 kr literen.

Har fylt i flere år på kanner og tatt med meg. Er som regel alt fra 2-4 kr liter å spare ved å kjøpe på «vanlige» bensinstasjoner. 
Når det gjelder påfylling har jeg brukt denne i lang tid, fungerer veldig bra, og tar noen minutter. Har to stykker og kjører begge samtidig ?

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/pumpe-batteridrevet-2000042054

Stor forskjell på hvor lett det er å fylle fra forskjellige kanner. Er mest fornøyd med de norsk produserte 20L Trio kannene med lufting. De har en "grop" under bunnen hvor man får godt tak med fingrene, og så er den rette delen av helletuten såpass stiv at den tåler vekten av en full kanne, dermed kan med tømme en kanne med bare en hånd, og det tar vel ca et drøyt minutt.

Med tanke på omsetning, kostnad ved å levere osv så er det nok ikke urimelig at det koster noen kroner mer på en marina. 

Fyller konsekvent på marina, ønsker å bidra til at tilbudet eksisterer ute langs kysten. Men bruker ikke så mye i sesongen så skal ikke si at vår sponsing pløyer veldig dypt i lommeboka. Men prøver gjerne å kjøpe is og noe dill om de først har en kiosk eller noe. Å opprettholde et marginalt tilbud koster rett og slett noen kroner, jeg er med på den. 

Gudbedre den dagen marinaene er borte og en bære kanner til båten... uff..

Jeg kan spare opptil 1000,- for hver fulle tank ved å fylle på bensinstasjoner i forhold til marinaer.
Å sponse marinaene med en tusenlapp hver gang jeg fyller bensin er uaktuelt.
Sist jeg fylte, kostet bensinen på stasjonen 10,86 og på nærmeste marina 19,- (Jeg har 135liters tank)

Dette er nesten dobbel pris, å kan vanskelig rettferdiggjøres av marinaene syntes jeg. 

Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. 

Det er tydeligvis store prisforskjeller mellom marinaene. Energi1 tar 14-15 kr per liter (95-oktan). Prisene står på hjemmesiden deres (f.eks. https://www.energi1olje.no/batdiesel/krogstadfjorden).

Likevel fyller jeg også på bensinstasjon, og bærer kanner til båten. Primært pga. at jeg ønsker etanolfri bensin (manualen til motoren min anbefaler å unngå etanolholdig bensin hvis mulig). Dessverre kjenner jeg ikke til noen marinaer som selger 98E0.

Cerberus skrev for 19 timer siden:

Prisforskjellen kan være så mye som seks kroner per liter bensin etter egen praktiske erfaring.  Pris på marina 16-17 kroner mens pris på stasjon har vært nede i rundt 11 kroner og med diverse rabatter nærmer vi oss ti kroner literen. 

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

4 minutes ago, Mouche said:

Prisforskjellen kan være så mye som seks kroner per liter bensin etter egen praktiske erfaring.  Pris på marina 16-17 kroner mens pris på stasjon har vært nede i rundt 11 kroner og med diverse rabatter nærmer vi oss ti kroner literen. 

Da bor du nok på Østlandet!  her i midtnorge og nordover er det skjelden så stor forskjell..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev 43 minutter siden:

Da bor du nok på Østlandet!  her i midtnorge og nordover er det skjelden så stor forskjell..

Stemmer. På Grilstad Marina i Trondheim er bensinprisen i dag kr 13,20. På bensinstasjoner er prisen over kr 15,00.

Dieselprisen på marinaen er kr 10,90. Også det er rimeligere enn bensinstasjonpris.

Henger meg på Hper og fyller bare på marina, viktig og bruke den lokale marinaen så det finnes et tilbud til neste år også. Men her har vi ikke 5-6 kroner mer pr liter på marinaen for bensin. Det ligger mer på 2-3 kroner mer. pr liter og er helt greit.

Når vi fyller over 1000 liter diesel får vi veldig fine priser. Var i Sætre hvor en kropp klaget på prisen på en vare i marinaen, det var veldig dyrt. Men ikke verre enn at han bestilte flere flasker vin til 695,- på restauranten  for den var så god. Skjønn det den som kan!

Husk at diesel på marinaen er oftest avgiftsfri, da blir forskjellen litt større.

Jeg har Fjordfin på henger, så i tillegg til at det er enkelt å få med alt på tur, kan vi kjøre innom bensinstasjonen innimellom. Men har også fylt etpar 20-litere innimellom. 

(Har ennå ikke vært utpå i år, mangler bil som kan trekke, og i dag begynner ferien.. :/ )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...