Hulda
Vet ikke, husker bare at genakeren kostet SEK 13 000 (om jeg ikke blander med et annet seil. Kjøpte fire seil, SEK 120 0000, tror jeg) hos UK Syversen den gangen kursen ga 20 % rabatt. Tror vi kjøpte seilene i 2001, de holder ok enda. Så har du en passende trebladet foldepropell til den prisen, er jeg muligens kunde.
Det er en glede når båten seiler bra. Og motoren blir slått av så snart det blåser nok. Men vi seiler ikke lenger regatta innimellom skjæra. Vi har en liten båt på 17 tonn med et høyt rettende moment.
Men nå gidder jeg ikke kverulere om lærekurven til Grønnskollingen. @NOR15186 hadde også et spørsmål om vedlikehold. Det kommer en del an på bruksmønsteret ditt. Hulda ligger i sjøen to- til tre år i slengen. Dessuten har Hulda et felles elektrisk potensiale (inne på korrosjon nå). Den vanlige faste ventilasjonsvifta som henger under der tar ingen skade av det. Foldepropell med gir og mikk bør ut av vannet årlig for smøring, fjerning av rur i vingemekanikken og bytte av anode. Hulda behøver heller ikke anode på propell og aksling.Så ut fra en slik betraktning vil du ha tre ganger på land hver gang Hulda er en gang på land.