Jump to content

Glomex tallerken antenne for TV signaler

Buttnes

Recommended Posts

Jeg har en Grundig TV i båten, hvor jeg har plugget inn et kort / kortholder fra Riks TV.  I dette kortet har jeg ingen betalingskanaler. Kun NRK.

Og det er bare NRK jeg vil ha.  Hatt dette i flere år.

Noen ganger når jeg skal søke fram kanaler, så kommer det opp mange kanaler, men ikke NRK kanalene som jeg skal ha.

( Får NRK i hjemmehavn / Osloområdet.  Men f.eks på Hvaler får jeg ikke NRK.)

Alle de som da kommer opp er kanaler jeg ikke får sett fordi jeg ikke har tilgang. Det er greit, men som sagt så kommer ikke NRK kanalene opp.

Har forsøkt med antenneforsterkeren på fullt eller helt av.  Det er når den står helt av at jeg får inn NRK.

Mailet med Rikstv i går og i dag, og de forteller at om jeg skal kun ha NRK så trenger jeg ikke å ha inn kortholderen og programkort i TV`n.

NRK skal komme inn kun med antennekabelen fra Glomex`n.  

Ser i tråden her at dette nevnes av andre også.

Stemmer dette ??

Engers skrev for 4 timer siden:

Har forsøkt med antenneforsterkeren på fullt eller helt av.  Det er når den står helt av at jeg får inn NRK.

Mailet med Rikstv i går og i dag, og de forteller at om jeg skal kun ha NRK så trenger jeg ikke å ha inn kortholderen og programkort i TV`n.

NRK skal komme inn kun med antennekabelen fra Glomex`n.  

Ser i tråden her at dette nevnes av andre også.

Stemmer dette ??

Ja, det holder med kabelen rett i TV 'en..

Jeg har som sagt ikke somlet meg til å montere antenneforsterkeren til Glomaxen, men har likevel aldri problem å få inn TV...

• 1 måned senere...
Egor skrev On 28.9.2020 at 10.56:

TV signal og radio forsvant samtidig, er det noe quick fix - type skifte batteri et eller annet sted, utsatte kontakter?

Etter å ha sett dypt  i krystallkulen.  :cool:

1. skift batterier i fjernkontrollen  2. sjekk alle  skjøter i antenneledningen. 3. har du strøm. 4. sett antenneforsterkeren på 3/4 . 5. ta et nytt kanalsøk.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...