Jens_P Startet 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2020 Må skifte plater for lydisolering i motorrom. Plastfolie ytterst løsner og de smuldrer opp og drysser støv. De som må byttes ser ut som de kommer fra Maritim. Motor som skal lyddempes er Mercruiser 1,7 diesel. Plater hos Biltema og Maritim ser veldig like ut, bortsett fra pris og farge. Er det verdt pengene å reise lenger for å få kjøpt dyrere plater hos Maritim? https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/lydisolering/lyddempingsplate-2000018990 https://www.maritim.no/lydfelleskum-tungplate-25mm-100x50cm Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Jeg har plater fra Biltema som er mer enn 15 år gamle. Ikke ett eneste dryss. Har kjøpt og montert i flere omganger, helt supre. Varmen i motorrommet er vel på varme dager opp i snaue 50 grader. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Biltema sine er helt OK de. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jens_P Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Takker! Da blir det korteste kjøretur til de billigste platene! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Jens_P skrev Just now: Takker! Da blir det korteste kjøretur til de billigste platene! Du er en klok mann! Jeg har limt dem med Biltema Multibond Rapid eller kontaktlim på boks fra samme. Patene sitter uansett dønn fast. I taket over motoren er platene hos meg sikret med skruer/perforerte plater. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Takk for tips! Lokk over motorrom hos meg er sitte-benk i enkel glassfiber. Blir ikke skruer der, blir fort gjennomgående da. Er foreløpig sidevegger som er problem. Tar et problem av gangen. Multibond er godt tips, er litt ensporet så hjernen er programmert til å tenke kontaktlim til denne typen jobb. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Wallas Service Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Fargeforskjellen skyldes at maritim-platene har et belegg med folie så de er lettere å rengjøre. Stemmer ikke det? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Mulig, vet ikke, noen av Biltema-platene jeg har montert har også denne grålige hinnen. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Både Biltema å Maritim har folie. Men Maritim sine har ikke lim. Biltema sine har Lim, å disse sitter veldig bra med kun denne limen. Men Maritim har opp til 50mm tykkelse. Biltema kun 30mm. Så fordeler å ulemper med begge. Har sjøl brukt Biltema sine når jeg renoverte i vinter. Fornøyde så langt. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Frivakt Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Sto overfor samme valget nylig. Trengte tynne plater under dørklukene. Veldig lite plass over motor. Sjekket begge, og de så ut til å være samme konseptet. Begge er også oppgitt med 40dB demping. Valgte Biltema pga prisen. Demper godt, men for tidlig å si noe om holdbarheten. Litt krevende å skjære den tunge plata i midten. Fant ut at det mest effektive er en skarp tapetkniv og skjære gjentatte ganger i det samme sporet. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 27.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Frivakt skrev 2 minutter siden: Sjekket begge, og de så ut til å være samme konseptet. Det var noe av det jeg lurte på. Vanskelig å sammenligne datablader da de oppgir få sammelignbare parametre, bortsett fra 40dB demping. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
bellen Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Jeg er hvertfall godt fornøgd med mine fra Biltema. Har hengt siden 2017 og viser ikke tegn til å slippe. Tror jeg har 20mm tykke plater, og jeg hører nesten ikke motoren på tomgang før jeg opner luken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.