Camilla2011 Startet 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2020 Hei, Har lest gjennom flere inlegg om dette her på forumet. Har nylig staret å få mye eksos ved tomgang. Jeg renser årlig saltvann og ferskvann sløyfene å skifter impeller hvert år. Ingen problem med kjøling /temp. Har vært 1 uke på ferie nå. Ikke fylt på olje eller kjølevæske. Alt virker helt i orden for utenom stadig mer røyk/eksos ved tomgang. Hva bør jeg sjekke først? Mvh Pål Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Det første du må sjekke er fargen på røyken. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Hvit eksos? Min ryker også en god del. Samme motor. Jeg har mistanke om dyser som bør kontrolleres og byttes. Men vet ikke. Er det alltid, også ved varm motor? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Camilla2011 Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Lazyjack skrev 19 minutter siden: Det første du må sjekke er fargen på røyken. Grålig, mer hvit enn grå. Det er vanlig tomgangsrøyk, men bare mye mer enn vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Camilla2011 Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Grand Banks jr skrev 11 minutter siden: Hvit eksos? Min ryker også en god del. Samme motor. Jeg har mistanke om dyser som bør kontrolleres og byttes. Men vet ikke. Er det alltid, også ved varm motor? Nå er det alltid, kald eller varm ved tomgang. Det er grålig røyk. Vanlig tomgangsrøyk kjennes det ut som på lukten å fargen. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Når fikk du dysene sjekket sist? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Eller ventilene? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Camilla2011 Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 (redigert) Bårdp skrev for 3 timer siden: Når fikk du dysene sjekket sist? Det er nok en stund siden, bør nok få sjekket dette. Skal på service til Høsten. Tenkte kanskje de var noe innlysene som var glemt med årene?. Redigert 26.Juni.2020 av Camilla2011 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Camilla2011 Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Faxen skrev 36 minutter siden: Eller ventilene? Får nok kjøre en full service ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.