erikstein Startet 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2020 Satt på 5hk på gummibåten i dag. Første gang jeg prøver den..2001 modell. Ny bensin, 2% olje? Starter fint og går fint på tomgang. Kjører lykkelig avgårde. Etter en liten stund kveles den og jeg må gi chock for at den skal starte. Det ser ut som om den får god kjølig men det er veldig lite vann ut på lavt turtall. Så vidt litt. Kommer fin stråle med litt turtall. tips til hva jeg kan se på? Har lest meg til at plugg og forgasser bør sjekkes først. Har disse impeller? Eventuelt om en såpass gammel to-takter ikke liker kjøring på så lavt turtall over tid? Med litt fart går den nemlig helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
Warewolf Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 (redigert) Vet ikke om det er sammenliknbart med ditt problem. Men jeg har en 2003 modell Johnson GT10 totakter som ifjor ikke likte å gå på tomgang. Begynte å dovne på tomgangsturtallet og jeg måtte holde den i live med noen små rapp i gassen. Ellers gikk motoren bra når jeg ga gass. Kunne være veldig tungstartet i blant og enkelte ganger ville den ikke fyre i det hele tatt og druknet. Jeg sporet feilen til en irret kabelsko til minusen på CDI modulen. Jeg presset ny kabelsko og skrudde den et annet sted på blokka. Og problemet forsvant fullstendig. Jeg ville sjekket tenningssystemet, for det kan kødde mye med en motor. Men jeg ser du har mye andre symptomer. Men skader ikke å sjekke. Lykke til :) Redigert 26.Juni.2020 av Warewolf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
erikstein Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Takk for svar? Skal løfte den av og se litt på den i hagen..fordelen med en søt liten motor er jo at man bare tar den på skuldra og går? Sitér dette innlegget Link to post
Warewolf Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Den luksusen har ikke jeg i like stor grad med 15hk Johnson og Yamaha. Men god måte å trene armene på :D. Ja, bare gå over alle elektriske koblinger og se til at de er fri for irr, løse koblinger og skader. Sitér dette innlegget Link to post
erikstein Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Tok meg en tur nå. Det kommer lite kjølevann. Har disse impeller av noe slag? Sitér dette innlegget Link to post
Warewolf Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Ja, de har en impeller i et lite pumpehus øverst på undervannshuset. Lett å skru av undervannshuset for å inspisere impeller. Det kan jo være at impelleren har skjært seg og at det blir veldig tungt for motoren å dra den rundt? Sitér dette innlegget Link to post
erikstein Svart 26.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Da skrur jeg den i filler i morgen så får vi se hva som dukker opp. Kjekt å bli litt kjent med den også. Sitér dette innlegget Link to post
Warewolf Svart 26.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2020 Ja. Kjekt å gjøre seg kjent med motoren. Kom med en oppdatering etterpå. Lykke til ?. Totaktere er enkle dyr å ha med å gjøre. Derfor jeg er die hard two stroker ? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 27.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 erikstein skrev On 26.6.2020 at 15.37: Etter en liten stund kveles den og jeg må gi chock for at den skal starte. Dette tyder jo på at den går litt for magert og at at den får for lite bensin. Jeg ville tatt en gjennomgang av bensintilførsel (renset tank, evt. slanger/filter, renset forgasser med ultralyd/rent blåsing) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
erikstein Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Rask oppdatering. Byttet plugg (sota), renset bensinpumpe og forgasser samt renset bensintank. Stakk også opp "spylestrålen" da den var litt småtett, kjørte gjennom med ferskvann etterpå. Brukt i 2t i dag uten feilslag. Sitér dette innlegget Link to post
Warewolf Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Så bra. 2t uten feilslag er jo friskmelding. Happy boating ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.