Jump to content

Edit History

The Saint

The Saint

Når det kommer til lover...

Måtte ta Maritimt WHF kurs selv om jeg er godkjent instruktør i forsvarets sambandstjeneste i WHF, UHF Tadcom og HF. (Utdannet ved HSBSØ).

Måtte ta sele kurs for arbeid i høyden selv om jeg er utdannet rednings klatrer i forsvaret. (Sto jo ikke at vi hadde sele kurs).

Må ta varmearbeider kurs hvert 5 år selv om jeg er utdannet for å jobbe i EX områder. (Totalt irrelevant for oss). For oss så er alt brennbart / eksplosivt.

Logikk, nei... lover, ja... Noen må jo tjene penger på lover... Stort sett de som er for strengere lovgivning er de som tjener penger på det.

Når jeg var på sele kurs så fikk jeg en av mine egene tidligere elever som instruktør. Første spørsmål i fra han var: Hva gjør du her.... Serriøst, er dette nødvendigt? Ble jo som å spørre en lastebilsjåfør om han hadde lov til å kjøre moped. Logikk... nei. Lov på lagt, ja....

The Saint

The Saint

Når det kommer til lover...

Måtte ta Maritimt WHF kurs selv om jeg er godkjent instruktør i forsvarets sambandstjeneste i WHF, UHF Tadcom og HF. (Utdannet ved HSBSØ).

Måtte ta sele kurs for arbeid i høyden selv om jeg er utdannet rednings klatrer i forsvaret. (Sto jo ikke at vi hadde sele kurs).

Må ta varmearbeider kurs hvert 5 år selv om jeg er utdannet for å jobbe i EX områder. (Totalt irrelevant for oss). For oss så er alt brennbart / eksplosivt.

Logikk, nei... lover, ja... Noen må jo tjene penger på lover... Stort sett de som er for strengere lovgivning er de som tjener penger på det.

Når jeg var på sele kurs så fikk jeg en av mine egene tidligere elever som instruktør. Første spørsmål i fra han var: Hva gjør du her.... Serriøst, er dette nødvendigt? Ble jo som å spørre en lastebilsjåfør om han hadde lov til å kjøre moped.

• Create New...