Jump to content

Propell Wesling/Tohatsu 90 2T

pberg

Recommended Posts

Det beste er nok å få montert en turteller. Da har du mye mer kontroll på hva som skjer med propellstørrelsen + selvsagt logge farten med gps.

Ellers er det viktig å vite hvilken Tohatsu 90/2T det er snakk om:

90 (87-99)    : 5500rpm max/2.00:1

(00-09)    : 5850rpm max/2.00:1

90TLDI(10+): 5850rpm max/2,33:1

Vortex er vel en Michigan Wheel alu-prop. Du kan nok få tak i hub-kit hos Seven Seas eller andre nettbutikker som selger Michigan Wheel.

Det er turteller i båten, og jeg har fått testet litt nå i dag. Ser ut til at den vil gå et godt stykke over intervallet på 5000-5500 med 15" pitch propellen. Rødmerkingen starter rett over 5500, og den ville kjapt opp dit. Motoren er en 2005 M90A med forgassere. Altså 5000-5500 RPM.

Må nok ha hub-kit, ja, det som stod på yamahaen passer ikke på Tohatsuen. Så ut som farten endte opp på nesten 40 knop på trykklogg. 

Tenker at jeg bestiller et hubkit og tester den gamle propellen, og hvis den gir greit turtall og fart, så satser jeg nok på en i rustfritt. Ballistic passer jo på samme nav.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...