Jump to content

Oljetrykksalarm Kad42

harkol

Recommended Posts

Takk.Oljrtrykket er normalt 4,5-5 både når motoren går på tomgang og ved vanleg gange.Det er bare når eg skal til land og slakker av at alarmen går,manometeret syner då ca.0,7bar.og det er nok den grensa alarmen skal gå. Ved litt turtall 50-100modr.forsvinn alarmen. Enkelte ganger kjem ikkje alarm,så det virker som det kommer og går.Er det noko problem å bruke båten?Eller må dette ordnes før meir bruk.?Og kva bør eg gjere?Når det gjeld motorolje vart eg anbefalt Mobil Super 2000 10w-40 Semi-Syntetisk. Kan dette vere årsak,og kva olje bør eg bruke?

Redigert av harkol (see edit history)

Antar det er sjekket, men bare for å ta det åpenbare (siden du ikke nevner det det som sjekkpunkt) - Har du sjekket nivå på olje? Får du alarmen på tomgang når motoren er kald f eks? 

kad 43 jeg hadde skulle ha 15w40 btw, antar det er samme for din. Det står i manualen  som ligger i arkivet her på bp

Redigert av Goodspeed (see edit history)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Hei @harkol

Les denne tråden som jeg linker til her. Min svigerfar hadde samme problem, med en KAD43. Ble fikset ved å bytte fjæren som er beskrevet i tråden og som sitter i oljedistrubusjonshuset. Samme prinsipp på KAD42 og KAD 43 (Vesensforskjellen på 42 og nyere 43 er at underspylingen til stemplene er router igjennom oljefilteret). 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...