Andersen72
Hei
Jeg har kjøpt meg en bruktbåt med 50 hk johnson 2 takt - 1994 mod.
Motor starter og går relativt fint på tomgang, den "rister" litt på lavt turtall, noe som vist nok har med synkronisering av forgassere å gjøre. Når jeg så kjører utover
i sakte fart går den jevnt og fint. Fungerer bra til jeg er i halvplan, men når jeg da krutter på litt skjer ingenting.
Har tatt av og åpnet forgassere i dag uten å finne noe helt graverende feil. Det jeg imidlertid kan se er noen tynne slanger koblet til toppen av forgassere, der er messingstussen de er koblet inn på tette. Hvis jeg har forstått dette riktig, har dette med choken å gjøre...Bensin tilførsel har større dimensjon og er koblet til lengre ned på forgasser.
Har bestilt service kit til begge forgassere og vil blåse opp kanaler og rengjøre etter beste evne samt montere nye pakninger og lignende. Har skiftet bensinslange fra tank og ut til motor, belgpumpe, bensinfilter, nye plugger og slangeklemmer. Samt kontrollert at vaier for fortenning beveger seg i takt med gasspådrag. Samt skitet ut gammel bensin med ny og rengjort tankene.
Er det noe mer noen tenker at jeg kan gjøre?
På forhånd takk for tilbakemeldinger
Andersen 72