Jump to content

Pipler noen dråper vann om jeg skrur av lokket på fettkoppen.

Haba

Recommended Posts

Prøver igjen, noen på BP må nok vite noe om dette roranlegget, Båten er en NB750.

Spørsmålet er om dette er som det skal være eller er noe å bekymre seg over. O

Om jeg tar av lokket på smørekoppen, pipler det noen dråper vann gjennom fettet, men det kommer ikke en dråpe inn når lokket på fettkoppen er påskrudd.

Jeg ser ingen pakkboks eller overfallsmutter på toppen av rorgjennomføringen. Kan dette eventuelt være plastret inn?

Lurer på om det bare er fettet som tetter. Har hørt at det et roranlegg fra Bosvik og da skal det visstnok være en o -ring som tetning øverst på stammen.

Men hvor sitter den, under en overfallsmutter som er plastret inn og hvordan eventuelt skifte?

Redigert av Haba (see edit history)

Her er som etterlyst et bilde av konstruksjonen. Som nevnt synes fettkoppen å ha et rør som går et stykke ned på rorhylsa, men noen pakkboks eller overfallsmutter synes ikke. Kan dette være plastet inn og hvordan skal en da komme til en eventuell o-ring. Noen flere på BP har sikkert samme konstruksjon. Men kanskje uroer jeg meg unødig, det er aldri kommet vann opp mellom stammen og hylselageret.

20200626_190222.jpg.35f5f3518f4dacdaa623956b2695416c.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...