jensemann2 Startet 9.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2005 Hei. I vår hadde jeg et tilfelle der jeg etter en times kjøring på full fart(2800 rpm) fikk koking på motoren. Kubota DB722(3 syl, 20 hk). Trolig tett sjøvannsinntak. Fikk ordnet det, men etter den episoden har motoren fortsatt å gå varm hvis jeg kjører full fart. Går helt fint hvis jeg drar av til 2500 rpm, har kjørt 9 timer kontinuerlig på det turtallet, men hvis jeg gir det siste, koker den etter 20 minutter.... Jeg skjønner ingenting. Driftstemperaturen på 2500 er ca 83 grader. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 9.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2005 Hei ! Har du sjekket impelleren i kjølevannspumpa - kan være at den gikk tørr når du ikke fikk inn vann, og at den er delvis kaputt og må skiftes. Burde stå noe i instruksjonsboka om hvordan du gjør dette -koh Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 9.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2005 hei, ja har sjekket imp. Den er fin.. Og det kommer plenty kjølevann ut eksosen. Dette eksosvannet er jo det samme vannet som først har gått gjennom motorens varmeveksler også inn på manifoilen. Har også sjekket varmeveksleren for kalk/skitt, men den er ren og fin... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2005 Sjekk termostaten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.