MR Swe Startet 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2020 Hei Slapp ut ankeret i helgen men når jeg skulle spenne opp den hørte jeg bare motor gå men kjettingen gikk ikke inn. Så at hjulet som skal dra inn kjettingen går rundt men kjettingen henger bare rett inn. Virker som den ikke går inn i sporet.Hvordan får man til det uten kape fingrene :-)? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 noen som har en Ilas power inside som kan ta bilde på hvordan kjettingen ligger over kabularet? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 (redigert) Kabularene er vel ganske lik på alle vinsjer...løkkene på kjettingen skal ligge på tverre nede i de brede sporene..dette bør du selvfølgelig gjøre nå vinsjen ikke går... Redigert 5.Juli.2020 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Veldig ok å ta ut sikringen når man skal gjøre slik jobb... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Frivakt Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Kanskje det er fritt fall dekselet som har hengt seg opp. Har vært ute for det. Det er to "nabber" du kan ta i for å dreie mekanismen tilbake manuelt. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 MR Swe skrev for 8 timer siden: noen som har en Ilas power inside som kan ta bilde på hvordan kjettingen ligger over kabularet? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 takk for tips og bilde Frivakt Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 12.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Hei, ser ut til at tappen på frittfall har kommet forbi bøylen du ser til venstre på bilde 1. Platen med tapper i ytterkant skal dreie med kabularet 1/2 omdreining når du endrer retning på vinsjen Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Ok. Takk for svar cato. Hvordan tror du man ordner på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 12.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 (redigert) Jeg vil anbefale at du demonterer kabularet, renser, smører og monterer etter denne oppskriften: Hvis noe er utslitt eller ødelagt får du nye deler her: https://webshop.nettbaat.no/categories/-ilas-reservedeler eller her: http://www.vinsjkompaniet.no/Vinsjkompaniet/Forside.html Redigert 12.Juli.2020 av Frivakt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 (redigert) Takk for linken til videon. Nå ser jeg litt hvordan de skal se ut og at min står feil Trenges nok en liten service med fett m.m . Hvilken type fett rekommenderas. Og er det noe specialverktør man trenger for stramme det siste som han bruker i videoen til slut? Redigert 12.Juli.2020 av MR Swe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 12.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Du kan bruke et hvilket som helst rør som går utenpå vingene på mutteren. Til smøring bør fett beregnet på marine omgivelser fungere. Dette for eksempel: https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/skrogpleie/rengjoringsmiddel/marinfett-2000033131?gclid=Cj0KCQjw6ar4BRDnARIsAITGzlBEJC4_-SBrqoVyMbwp-LOt4L3H6r_OZOhPpQN4ruaStKShua4uA5QaAhaYEALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Fått løsnet litt på bølgen ig kannå dra så stopp tappen er på rett side. Men hvor langst skal jeg dra den? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Den skal stoppe når den er kommet dit den skal. Skal kunne dreies ca en halv tørn fram og tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Jeg har samme vinsj, men montert utvendig så stoppen ser litt annerledes ut. Den delen med piggene på roterer og stopper mot bøylen slik at delen kommer i posisjon for fritt fall eller kjede in. Du skal dreie den så langt du kan motsols nå. Nå ser det ut som om din er i posisjon for fritt fall. Demonter som i videoen og gjør service på det hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Her er frittfall skinnne i pos. for å trekke opp. Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 (redigert) Her er frittfall delen i pos. for å slippe ut kjetting med fritt fall. Redigert 15.Juli.2020 av Almvik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.