Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Komodo skrev for 9 timer siden:

for meg ser dette ut som kavitasjon, ikke tæring.

Dette ser for meg ikke ut som kavitasjonsskade (kavitasjonsskade er også "tæring"). Jeg tar litt forbehold om skadene langs kanten på bladet, særlig på det øvre bildet, men kavitasjonstæring har som regel en litt annen struktur.

Havarita skrev 51 minutter siden:

Da hadde det utelukkende vært på 'forsiden' av propellbladene. (sugesiden)

Kavitasjonsskader kan opptre på begge sider av bladene avhengig av strømningstilstanden, men oftest på "sugesiden".

Hulda skrev 27 minutter siden:

Hadde dette vært kavitasjon, skulle du sett størst utslag på sugesiden av propellene, samt rundt navene.

Kavitasjonstæring opptrer sjelden ved navet. Det er vanligst der periferihastigheten er stor og trykket lavt. dvs. nær tuppen av bladene og langs avløpskanten.

NilsPils

NilsPils

Dette ser for meg ikke ut som kavitasjonsskade (kavitasjonsskade er også "tæring"). Jeg tar litt forbehold om skadene langs kanten på bladet, særlig på det øvre bildet, men kavitasjonstæring har som regel en litt annen struktur.

Havarita skrev 49 minutter siden:

Kavitasjonsskader kan opptre på begge sider av bladene avhengig av strømningstilstanden, men oftest på "sugesiden".

Hulda skrev 25 minutter siden:

Hadde dette vært kavitasjon, skulle du sett størst utslag på sugesiden av propellene, samt rundt navene.

Kavitasjonstæring opptrer skjelden ved navet. Det er vanligst der periferihastigheten er stor og trykket lavt. dvs. nær tuppen av bladene og langs avløpskanten.

NilsPils

NilsPils

Dette ser ikke ut som kavitasjonsskade (kavitasjonsskade er også "tæring").

Havarita skrev 32 minutter siden:

Hulda skrev 12 minutter siden:

Kavitasjonstæring opptrer skjelden ved navet. Det er vanligst der periferihastigheten er stor og trykket lavt. dvs. nær tuppen av bladene og langs avløpskanten.

• Create New...