Jump to content

Edit History

bjorngb

bjorngb

I fjor kjøpte vi en brukt båt. I den stod det en Raymarine a127. Den fikk problemer med fantomtrykking, og etter hvert registrertes ikke trykk langs sidene på skjermen i det hele tatt. Dette begynte i april, og vi tok kontakt med Raymarine forhandleren. Nå i midten av juni løste saken seg, og vi fikk en Axiom 12 RV i erstatning. I og med jeg ikke viste om jeg ville få en erstatning fra leverandør og det tok lang tid (jeg måtte fremskaffe dokumentasjon at de hadde levert den), gikk jeg til kjøp av ny plotter i mellomtiden. Jeg har solgt erstatningsplotteren, og ny eier har problemer med at GPS fiks tar 10 min i friluft – inne i båten får plotteren ikke GPS fiks i det hele tatt.

 

Litt historie: Opprinnelig ble det levert en a125 plotter 2015-03-14 til tidligere eier av båten. Av for meg ukjent årsak ble det levert en erstatning (RMA_REPLACE i Raymarine sine systemer) for a125 plotteren 2017-04-25 – den a127 plotteren vi fikk problemer med og fikk Axiom 12 RV som erstatning for 2020-06-12.

 

Da jeg mottok Axiom plotteren var det ikke noe dokumentasjon for salget/bytte. Jeg har to ganger etterspurt det uten at forhandler svarer på det. Forhandler ser ikke ut til å ville gi garanti/reklamasjon på Axiom 12 RV plotteren vi fikk i erstatning (formidlet til ny eier av plotter pr telefon). Forhandler hevder i tillegg (pr telefon til ny eier av plotter) at Raymarine ikke tar inn dårlig GPS mottak som «garanti/reklamasjonssak»

 

Jeg vil sende mail til forhandlers daglige leder og be om skriftlig tilbakemelding ang fraskrivelse av garanti/reklamasjon, og om 10 min fiks i friluft er «innafor».

 

Er det noen som har innspill på situasjonen? Jeg har inntrykk av at ny garanti/reklamasjon gjelder fra dato erstatningsvare gis. Har @Båtadvokaten noen tips - burde jeg flytte tråden til "Båtadvokaten svarer"?

 

Forhandler er registrert forhandler på Raymarine.com, og får link til denne tråden i mail.

 

bjorngb

bjorngb

I fjor kjøpte vi en brukt båt. I den stod det en Raymarine a127. Den fikk problemer med fantomtrykking, og etter hvert registrertes ikke trykk langs sidene på skjermen i det hele tatt. Dette begynte i april, og vi tok kontakt med Raymarine forhandleren. Nå i midten av juni løste saken seg, og vi fikk en Axiom 12 RV i erstatning. I og med jeg ikke viste om jeg ville få en erstatning fra leverandør og det tok lang tid (jeg måtte fremskaffe dokumentasjon at de hadde levert den), gikk jeg til kjøp av ny plotter i mellomtiden. Jeg har solgt erstatningsplotteren, og ny eier har problemer med at GPS fiks tar 10 min i friluft – inne i båten får plotteren ikke GPS fiks i det hele tatt.

 

Litt historie: Opprinnelig ble det levert en a125 plotter 2015-03-14 til tidligere eier av båten. Av for meg ukjent årsak ble det levert en erstatning (RMA_REPLACE i Raymarine sine systemer) for a125 plotteren 2017-04-25 – den a127 plotteren vi fikk problemer med og fikk Axiom 12 RV som erstatning for 2020-06-12.

 

Da jeg mottok Axiom plotteren var det ikke noe dokumentasjon for salget/bytte. Jeg har to ganger etterspurt det uten at forhandler svarer på det. Forhandler ser ikke ut til å ville gi garanti/reklamasjon på Axiom 12 RV plotteren vi fikk i erstatning (formidlet til ny eier av plotter pr telefon). Forhandler hevder i tillegg (pr telefon til ny eier av plotter) at Raymarine ikke tar inn dårlig GPS mottak som «garanti/reklamasjonssak»

 

Jeg vil sende mail til forhandlers daglige leder og be om skriftlig tilbakemelding ang fraskrivelse av garanti/reklamasjon, og om 10 min fiks i friluft er «innafor».

 

Er det noen som har innspill på situasjonen? Jeg har inntrykk av at ny garanti/reklamasjon gjelder fra dato erstatningsvare gis.

 

Forhandler er registrert forhandler på Raymarine.com, og får link til denne tråden i mail.

 

bjorngb

bjorngb

I fjor kjøpte vi en brukt båt. I den stod det en Raymarine a127. Den fikk problemer med fantomtrykking, og etter hvert registrertes ikke trykk langs sidene på skjermen i det hele tatt. Dette begynte i april, og vi tok kontakt med Raymarine forhandleren. Nå i midten av juni løste saken seg, og vi fikk en Axiom 12 RV i erstatning. I og med jeg ikke viste om jeg ville få en erstatning fra leverandør og det tok lang tid (jeg måtte fremskaffe dokumentasjon at de hadde levert den), gikk jeg til kjøp av ny plotter i mellomtiden. Jeg har solgt erstatningsplotteren, og ny eier har problemer med at GPS fiks tar 10 min i friluft – inne i båten får plotteren ikke GPS fiks i det hele tatt.

 

Litt historie: Opprinnelig ble det levert en a125 plotter 2015-03-14 til tidligere eier av båten. Av for meg ukjent årsak ble det levert en erstatning (RMA_REPLACE i Raymarine sine systemer) for a125 plotteren 2017-04-25 – den a127 plotteren vi fikk problemer med og Axiom 12 RV som erstatning for 2020-06-12.

 

Da jeg mottok Axiom plotteren var det ikke noe dokumentasjon for salget/bytte. Jeg har to ganger etterspurt det uten at forhandler svarer på det. Forhandler ser ikke ut til å ville gi garanti/reklamasjon på Axiom 12 RV plotteren vi fikk i erstatning (formidlet til ny eier av plotter pr telefon). Forhandler hevder i tillegg (pr telefon til ny eier av plotter) at Raymarine ikke tar inn dårlig GPS mottak som «garanti/reklamasjonssak»

 

Jeg vil sende mail til forhandlers daglige leder og be om skriftlig tilbakemelding ang fraskrivelse av garanti/reklamasjon, og om 10 min fiks i friluft er «innafor».

 

Er det noen som har innspill på situasjonen? Jeg har inntrykk av at ny garanti/reklamasjon gjelder fra dato erstatningsvare gis.

 

Forhandler er registrert forhandler på Raymarine.com, og får link til denne tråden i mail.

 



×
×
  • Create New...