Landcrab Startet 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2020 Har kjøpt en flott Garmin GPSmap 922xs, og prøver å lære alle mulige funksjoner som kan brukes. Jeg liker å planlegge ruter med telefonen eller pad, og da har jeg funnet Navionics Boating app-en er spesielt bra til dette, både dock-to-dock/autorouting med enkel redigering, lagring og lasting av lagrede ruter, og ikke minst deling av ruter med andre. Det har imidlertid vist seg at å navigere etter telefonen fungerer kun under idelle forhold. Mye sol og varme så blir den for varm, stor sjø så er det for liten skjerm og for vanskelig å håndtere, samt at gps funksjonen i iPhone ikke er stabil nok(Opplever ofte at COG er feil bla). Prøver nå å få til noe av det samme med GPSmap-en. Jeg vil planlegg ruter i sofaen med telefonen, for så å overføre disse til Garmin. Dessverre støtter ikke Navionics Boating app-en automatisk synkronisering, kun export via ActiveCaptain. Så da hadde jeg håpet å kunne bruke ActiveCaptain til ruteplanlegging, denne synkroniserer automatisk til/fra GPSmap-en fint via WiFi. 1. Kan jeg koble GPSmap til eksisterende nettverk i båten, enten via ethernet eller WiFi? 2. Kan jeg åpne lagrede ruter i ActiveCaptain? Jeg har lett og lett, men finner ikke noe valg i menyene. Denne siden hos Garmin referer til et menyvalg som heter Routes, men dette valget er ikke hos meg: https://support.garmin.com/en-US/?faq=YzNu0tl1o07BIoBeD3kVj7 To sync the route to the chartplotter and navigate: Open the ActiveCaptain application Select Chart Select Menu (indicated by 3 horizontal lines) Choose Routes Select the route Choose Sync and Navigate On the chartplotter, select Yes when you see "Accept navigation data from mobile device and begin navigating?" Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Ringte Garmin support. De fortalte at ActiveCaptain hadde veldig enkel ruteplanlegging og at det ikke var mulig å redigere lagrede ruter. ActiveCaptain var først og fremst for å oppdatere software på enheten. Ganske skuffende, men de trodde dette var noe Garmin jobbe med å forbedre, det får vi håpe!! Når det gjelder å koble Garmin til et eksisterende nettverk er ikke dette mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Tore Nordkapp Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 På min ActiveCaptain app på telefonen finner jeg mine ruter under "Brukerdata" Velg "Meny" (tre streker) Velg "Brukerdata" Da får du en meny øverst hvor du kan velge "Veipunkter", "Ruter" og "Spor" Fungerer dette hos deg også, Landcrab? Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Tore Nordkapp skrev 1 time siden: På min ActiveCaptain app på telefonen finner jeg mine ruter under "Brukerdata" Velg "Meny" (tre streker) Velg "Brukerdata" Da får du en meny øverst hvor du kan velge "Veipunkter", "Ruter" og "Spor" Fungerer dette hos deg også, Landcrab? Ja der ligger det noe! Tusen takk?? Ser imidlertid ikke ruter her som er laget på enheten, men dette er jo absolutt bedre en ingen ting?? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil A. D. Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Landcrab skrev On 29.6.2020 at 19.47: ctiveCaptain var først og fremst for å oppdatere software på enheten På min mobil app så kan jeg gå inn på hvilken som helst av rutene å redigere disse.. når de er lastet over er kanskje ikke muligheten der, men da kan man evnt laste over en oppdatert rute ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.