Jump to content

Edit History

henrikjo

henrikjo

Ja, det er vel verdt et forsøk. Tror kanskje jeg må ha hjelp til dette også, men dette er vel fort gjort, så det kan vel hende en marina har tid til dette.

Ellers har jeg søkt litt, og ser da at enkelte har hatt lignende problemer pga. bøyd "skiftegaffel" / gear link (Del 8&9 og 14&15):

ev_COMMON-26416.png

Dette oppstår visst gjerne når drevet har blitt satt i gear med motoren av. Jeg har opplevd to ganger at båten har stått i gear etter at 7-åringen har lekt styrmann når båten har vært fortøyd, da jeg ikke har visst at dette kunne bli et problem. 

Da er kanskje det en mer sannsynlig forklaring enn slitt kon? Problemene har kommet ganske raskt, hadde ikke problemer med et slitent kon kommer litt mer gradvis over tid? Drevet har forøvrig ruslet ca 500 timer. 

Takk for alle innspill!

henrikjo

henrikjo

Ja, det er vel verdt et forsøk. Tror kanskje jeg må ha hjelp til dette også, men dette er vel fort gjort, så det kan vel hende en marina har tid til dette.

Ellers har jeg søkt litt, og ser da at enkelte har hatt lignende problemer pga. bøyd "skiftegaffel" / gear link (Del 8&9 og 14&15):

ev_COMMON-26416.png

Dette oppstår visst gjerne når drevet har blitt satt i gear med motoren av. Jeg har opplevd to ganger at båten har stått i gear etter at 7-åringen har lekt styrmann når båten har vært fortøyd, da jeg ikke har visst at dette kunne bli et problem. 

Da er kanskje det en mer sannsynlig forklaring enn slitt kon? Problemene har kommet ganske raskt, hadde ikke problemer med et slitent kon kommer litt mer gradvis over tid? 

Takk for alle innspill!

henrikjo

henrikjo

ev_COMMON-26416.png

Da er kanskje en mer sannsynlig forklaring enn drev? Problemene har kommet ganske raskt, hadde ikke problemer med et slitent kon kommer litt mer gradvis over tid? 

Takk for alle innspill!

• Create New...