SailawyU Startet 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2020 Hei, noen som har str på pipa jeg må bruke for å skru av låkket til oljefilter..? Kjøpte pumpe i link under. Selv den tynneste gikk ikke helt ned. Kommer kun til «olje speil». Hva er maks ytterdiam for å få slange helt ned? Kan jeg feste og gjøre den store slangen tett rundt peile rør og bruke dette til å suge ut olje..? https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/sugepumpe-2000017049 Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Hei Har en D3 2011 mod. Eg bruker en stor skiftenøkkel for å løsne lokket på oljefilteret. Husker ikke mm. Bruker samme oljepumpe som du har. Bruker då 6mm slangen og stikker den ned via peilepinnehullet til bunns. Får da ut "all" olje. Sitér dette innlegget Link to post
SailawyU Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Min er 2007mod. Har ikke prøvd med styre pinne, men tviler det hjelper. Det er kontant stopp når jeg setter den ned. Bruker du styre pinne..? Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Jeg har også pumpa fra Biltema. Putter slangen i peilepinnehullet, og suger opp. Riktignok synes jeg det tar veldig lang tid. Justerer litt på slangen så jeg hører at den "slurper" i bunnpanna. Synes da det går greiest. Må også pumpe opp trykk i denne pumpe hele tiden. Mener for øvrig at det er 36mm som er pipestørrelsen på oljefilterhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.