Jump to content

Edit History

Midtpinne

Midtpinne

Jeg har ikke tenk på det tidligere, men for meg er det ganske klart at i mange tilfeller vil en AIS-posisjon være en personopplysning.

Man kan ikke si at siden man har installert AIS har man akseptert og godkjent publisering av posisjonen sin. Personlig ville jeg godkjent en slik publisering. Jeg publiserte tross alt posisjonen min via OnCourse på MarineTraffic før jeg fikk meg AIS.

Det er helt klart at dersom det blir aksept for at en AIS-posisjon er en personopplysning vil det være problematisk for tjenester som AISHub/Vesselfinder og Marinetraffic. I alle fall for klasse B AIS.

Midtpinne

Midtpinne

Jeg har ikke tenk på det tidligere, men for meg er det ganske klart at i mange tilfeller vil en AIS-posisjon være en personopplysning.

Man kan ikke si at siden man har installert AIS har man akseptert og godkjent publisering av posisjonen sin. Personlig ville jeg godkjent en slik publisering. Jeg publiserte tross alt posisjonen min via OnCourse på MarineTraffic før jeg fikk meg AIS.

Det er helt klart at dersom det blir aksept for at en AIS-posisjon er en personopplysning vil det helt klart være problematisk for tjenester som AISHub/Vesselfinder og Marinetraffic. I alle fall for klasse B AIS.

Midtpinne

Midtpinne

Det er halt klart at dersom det blir aksept for at en AIS-posisjon er en personopplysning vil det helt klart være problematisk for tjenester som AISHub/Vesselfinder og Marinetraffic. I alle fall for klasse B AIS.

• Create New...