Jump to content

Edit History

Tor Arild

Tor Arild

@Sitrin, gratulerer med ny og fin båt! Om du sjekker facebook, så er det en gruppe der som heter "For oss Galeoneiere". Der er det i dag noen og femti båter, og mye kompetanse om disse. 

Er du i Ålesund, så gå ut sørvest og forbi Humla og ut Vegsundet og inn i Hjørundfjorden. Vel verdt et besøk som foreslått over. Har gått denne ruten mange ganger, og det er veldig mye fint å se, så jeg ville først vært litt i nærområdet til Ålesund. 

Stad er er beryktet område, men det som er fint, er at det er et relativt kort strekke (14nm) om sjøen ikke er fordelaktig. Når det har vært litt rotete, så har jeg tatt en runde på Runde og så lagt meg til i Fosnavåg og tatt en tidlig morgen forbi Stad. Måløy er også en fin havn etter Stad om det er tid for hvile. Fin gjestehavn. 

Ellers er det litt ymse nedover om du vil gå raskt eller bruke tid. Bruker selv Navionics, og kan godt sende deg de rutene jeg har brukt når jeg har hatt det travelt. 

Gratulerer med fin båt - og det blir garantert en fin tur!! 

Mvh

Tor Arild

Tor Arild

Tor Arild

@Sitrin, gratulerer med ny og fin båt! Om du sjekker facebook, så er det en gruppe der som heter "For oss Galeoneiere". Der er det i dag noen og femti båter, og mye kompetanse om disse. 

Er du i Ålesund, så gå ut sørvest og forbi Humla og ut Vegsundet og inn i Hjørundfjorden. Vel verdt et besøk som foreslått over. Har gått denne ruten mange ganger, og det er veldig mye fint å se, så jeg ville først vært litt i nærområdet til Ålesund. 

Stad er er beryktet område, men det som er fint, er at det er et kort strekke om sjøen ikke er fordelaktig. Når det har vært litt rotete, så har jeg tatt en runde på Runde og så lagt meg til i Fosnavåg og tatt en tidlig morgen forbi Stad. Måløy er også en fin havn etter Stad om det er tid for hvile. Fin gjestehavn. 

Ellers er det litt ymse nedover om du vil gå raskt eller bruke tid. Bruker selv Navionics, og kan godt sende deg de rutene jeg har brukt når jeg har hatt det travelt. 

Gratulerer med fin båt - og det blir garantert en fin tur!! 

Mvh

Tor Arild

• Create New...