BårdK Startet 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2020 Er i ferd med å bestille en kombinasjon av SUP og surfbrett og trenger en våtdrakt. Kommer ikke til bruke brettet hvis det ikke er minimum 17-18 grader i vannet (noen vil mene at man da ikke trenger våtdrakt, men jeg er pyse). Er rimelige våtdrakter da OK eller er det stor kvalitetsforskjeller avhengig av pris? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 De rimelige våtdraktene har gjerne noen kompromisser. Det kan gå på sømmer, tykkelse, praktiske/upraktiske detaljer osv. Hvis du finner en billig våtdrakt som sitter OK uten å hemme deg eller irritere (gnisse/gnage) så er det vel bare å kjøpe. Selv kjøpte jeg en 3/4 drakt i 3-5 mm tykkelse på vårsalg på XXL for noen år siden. Fikk et kjent merke og en god drakt for en billig penge, tilsvarende vanlig pris på en billigdrakt. Men har jeg brukt den? Nope. Ikke når jeg har dykket for å sjekke propell og ror for rur og "grønnsaker", ikke når jeg står på SUP, ikke når jeg har badet, ei heller noen andre ganger. Tanken var god, men jeg fikk aldri effektuert den. Men snart - da...! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
BårdK Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 SUP blir det kun i godvær, men surfing er noe jeg vil gjøre også når været er dårlig. Takk for svar, tenkte ikke på å sjekke sportsbutikkene. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 fins guider på nett som tar for seg forskjellene. Ellers gode tips fra Popeye. Er feks stor forskjell på hvordan sømmer er utført. Dette påvirker både vanntetthet og komfort https://www.skatepro.no/a40.htm Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
BårdK Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 (redigert) Takk for lenke, ivar! Akkurat hva jeg trengte. Redigert 30.Juni.2020 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Jeg kjøpte en relativt kostbar drakt på en sportsbutikk for noen år siden. Har også noen billige drakter type europris osv. Den dyre er definitivt bedre, men de billige funker helt fint til sommerlek og bading. Det er uansett kaldt å hoppe uti vannet? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
BårdK Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Ser at de kjente merkene ikke var så dyre så lenge det holder med 3mm tykkelse ihht. den nyttige lenken ivar postet. Forstår at det viktig at den passer og da blir det kjøp i butikk og ikke på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 (redigert) Har fulgt litt med på forskjellige fridykkerforum, og skulle jeg kjøpt drakt, så ville jeg nok valgt feks Frivannsliv foran Xxl. Det er veldig mye forskjell på kvalitet og det som har kommer fram er at de draktene Xxl har er beregnet på andre farvann en våre. Redigert 30.Juni.2020 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 (redigert) Hvis du bare skal Suppe litt rundt i sommer ville jeg valgt en long john i 2-3mm, velger du en tykk heldekkende drakt mister du beveglighet samt at de blir alt for varme @Kjellg Enig til dykking, men det er ikke så kaldt å stå på en SUP :) Redigert 30.Juni.2020 av fleggis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Fleggis kom meg i forkjøpet, det er stor forskjell på surfing og dykking / bading. Jeg har vindsurfet mye med bare 3mm neopren Long John og overdel i vanntett stoff med neopren hals og mansjetter. Det fungerte ut september for min del, har du for tykk drakt ender du opp med å bade for å ikke bli "kokt" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.