Jump to content

Sylindere fulle av vann på VP MD 2030

Lucky Strike

Recommended Posts

Hei, trenger virkelig kunnskapen til motorkyndige på dieselmotor. Har en VP MD 2030 . Ligger i uthavn, og skulle starte opp etter et par dager. Vannlås, vann i alle 3 sylindere. Lurer veldig på hva som kan forårsake det. Ved ødelagt topp-pakning så skal det vel egentlig noe til at alle 3 rammes. Har dessuten tatt av toppen, og pakningen så fin ut. Ingen antydninger til sprekker hverken i topp eller blokk i anleggsflaten mellom disse. Men innsugene var også fulle av vann, tyder på at det er kommet den veien. Det virker også som om eksosslangen etter bendet er full av kjølevæske. Det er kjølevæske, ikke saltvann. Motor har operert normalt greit i 20 år, men har hatt noe rust i kjølevannet og antydning til å tape noe kjølevann.
Noen som har opplysninger/lignende erfaring?
Z0wClVfQaAf.pngLiker
Kommenter

Jakob T, eksosmanifolden på denne motoren er vel integrert i varmevekslerhuset. Ser ingen sprekker, hverken i topplokket eller i varmevekslerhuset. Men begynner å mistenke en eller annen sammenheng med at jeg nylig har koblet Webastoen inn på kjølevannsystemet slik at jeg alternativt kan bruke den til å lage varmtvann. Selvsagt er det skillekraner, men hvis de ikke er optimalt lagt inn, kan det kanskje hende at jeg kan få noe kjølevannstrykk inn i motoren mens den ikke går. Muligens kan det skje uforutsette ting da. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...