Jump to content

Edit History

jma001

jma001

Et kort  spørsmål vedr. gul generell feilmelding (varseltrekant-lampa) på D6-435

- Selve instrumentet  for oljetrykk, viser 0 eller det har plutselig sluttet å virke.
-Kanskje derfor lyser Varseltrekant-lampa (gul) med følgende melding: «kolla motoren/sjekk motoren”

Boka sier:

-kontroller oljenivå. Er sjekket  OK.

-sjekk oljefilter (Er sjekket OK. Har nesten nytt oljefilter. )

-sjekk lekasje (Er sjekket: ingen  lekasje å se)

-kontakt Volvo Penta - hvis feilmeldingen fortsetter...., og det gjør den.

ps!

Siden alt er OK - både oljenivå, temperatur osv....., er jeg trygg på at intet alvorlig er feil.

Altså tror jeg at det bare er instrumentet for oljetrykk og/eller  «giveren» som plutselig ikke fungerer.
Har også sjekket bak instrumentpanelet at det ikke er kontaktfeil. 

Hva tror ekspertene er mest sansynlig årsak/feil?

Kan det være oljetrykk-instrumentet som plutselig ikke virker, eller?

Hvis jeg ikke finner forklaring, blir det visst tryggest og/eller nødvendig å kontakte VP.396F8EA9-F084-4C3E-B5FC-C5310B2CA40B.jpeg.bab9604621a1ef8bd2fe5d0948e8142b.jpeg

8B628BE3-3B44-4E02-ACB3-C4507D7E6965.jpeg

jma001

jma001

Et kort  spørsmål vedr. gul generell feilmelding (varseltrekant-lampa) på D6-435

- Selve instrumentet  for oljetrykk, viser 0 eller det har plutselig sluttet å virke.
-Kanskje derfor lyser Varseltrekant-lampa (gul) med følgende melding: «kolla motoren/sjekk motoren”

Boka sier:

-kontroller oljenivå. Er sjekket  OK.

-sjekk oljefilter (Er sjekket OK. Har nesten nytt oljefilter. )

-sjekk lekasje (Er sjekket: ingen  lekasje å se)

-kontakt Volvo Penta - hvis feilmeldingen fortsetter...., og det gjør den.

ps!

Siden alt er OK - både oljenivå, temperatur osv....., er jeg trygg på at intet alvorlig er feil.

Altså tror jeg at det bare er instrumentet for oljetrykk og/eller  «giveren» som plutselig ikke fungerer.
Har også sjekket bak instrumentpanelet at det ikke er kontaktfeil. 

Hva tror ekspertene er mest sansynlig årsak/feil?

Kan det være oljetrykk-instrumentet som plutselig ikke virker, eller?

Hvis jeg ikke finner forklaring, blir det visst tryggest og/eller nødvendig 396F8EA9-F084-4C3E-B5FC-C5310B2CA40B.jpeg.bab9604621a1ef8bd2fe5d0948e8142b.jpegå kontakte Volvo Penta?

8B628BE3-3B44-4E02-ACB3-C4507D7E6965.jpeg

• Create New...