Scand Baltic Startet 30.Juni.2020 Del på Facebook Startet 30.Juni.2020 Har Volvos elektroniske spaker på mine 2 x TAMD 63 P motorer fra 02. Nå har den ene kuttet. Stort sett vil den bare ikke starte motor og noen ganger kommer den med feilkode 9 som betyr systemfeil. Har prøvd å kryssbytte så jeg veit at det er den ene som feiler. Disse er jo utgått av Volvos sortiment. Lite lysten på å bytte til helt nytt system til 60 000 pluss. Noen som veit om disse går ann å reparere? Regner med at det kanskje er programvaren her som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Om den kan repareres vet jeg ikke. Men tviler på at det er programvaren som er problemet. Slike program endrer seg sjelden sånn helt av seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Jeg tenkte mer på om det kan bli problemer med programvaren hvis det ble byttet komponenter ved en reparasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 (redigert) Hadde feil på denne for noen år siden. Det viste seg at kretskortet hadde tatt kvelden. De som lager disse er konkurs, VP hadde ingen på lager. Fikk tak i hos Costal Ride, de siste de hadde. Lå 13 døgn i Tanumstrand før vi gikk med en motor hjem. Hvor holder du til? Lars O Redigert 1.Juli.2020 av Lars O (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Er ikke dette et Teleflex system da? Bør være mulig å skaffe deler uteom VP Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 (redigert) Står det noe nummer på den, for eksempel 3860534, som VP kaller en av de, del 12 her: Redigert 1.Juli.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Holder til i indre Oslofjord @Lars O Stemmer at det er del nr. 12 @Worry II men ikke noe tilsvarende på enheten. Har fått tak i en brukt i dag men det ligger 2 feilkoder inne jeg ikke blir kvitt. Så da får jeg ikke kalibrert den og ingenting virker. Litt rådvill her nå🙄 Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Jeg har ett ekstra kretskort om du vil prøve. Ligger på padda. Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Har sendt IM @Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 20.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2020 Oppdatering: Gikk for helt nytt system fra Glendinning levert av Inmatech på Strømmen. Systemet fungerer meget bra med litt forskjellige oppgraderinger fra de første EC systemene for 20 år siden. F. eks. så står de automatisk i fri/ rusemodus ved oppstart. De må aktiveres før du får satt de i gir. De gamle måtte også aktiveres men da gikk de rett i gir hvis du kom borti hendlene ved et uhell. Og skjer det noe feil ved systemet går det i nøytral og ned på tomgangsturtall. På det gamle systemet opplevde jeg at den ene låste seg i revers p.g.a. spenningsfall. De gamle diagnosediodene blinket til tider som et juletre selv om alt fungerte. All kablingen er også veldig mye enklere enn det gamle. En kabel fra fly og ned, så derfra til aktuatorboks en og videre til boks to. Videre en kabel fra boks en (som er hovedboksen) tilbake til tenningslåsen. Så ved oppsumering av flere «småproblemer» Med det gamle systemet er jeg godt fornøyd med investeringen. Men jeg må si at det beste hadde vel vært om de gamle fortsatte å virke, iallefall sånn rent økonomisk. Og en spesiell takk til Inmatech for utrolig bra kundeservice og oppfølging. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.