ch765 Startet 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2020 Har en shurflo 2088 vannpumpe som har sluttet å fungere, og trenger tips til feilsøk. Ut fra pumpa går det til en T-kobling ut til servant og dusj. Dette har fungert før, men sluttet å fungere etter vinterlagring i vinter. (Kjørte gjennom rød frostveske i høst) Når jeg skrur på "water pump" i båten, hører jeg en svak tikking/knitring fra pumpa, men ingenting skjer når jeg åpner krana eller trykker på knappen på dusjen, dvs hører ikke den vanlige pumpelyden når pumpa går. Jeg har ført/sugd vann helt frem til krana, så jeg tror ikke pumpen er tørr. Noen tips? Bør jeg justere trykksensitiviteten noe? Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
Bitteliten Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Får pumpa strøm helt frem da? Sitér dette innlegget Link to post
ch765 Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Antar den får strøm helt frem, da det kommer lyd fra den. (Hvis jeg forstår spm ditt riktig) Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
Bitteliten Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 (redigert) Ok. Da har du en bit å gå på læring. Da er du på rett forum. Her finnes det meste av kunnskap ? er du sikker på at pumpa går som den skal og at den ikke er frostsprengt? Om du er det så kjøp deg multimeter, start med å sette på pumpa og mål hvilken spenning du har ved belastning. om du har 12,6v eller høyere så er strøm ok. Da kan du starte å feilsøke på vannanlegget. Se etter steder der det suges inn luft eller lekker noe. om det er mindre enn 12,6v og batteriet ditt er fulladet da kan du feilsøke el anlegget. Sjekk alle koblinger fra pumpe til bryter og videre til batteriet. Se etter irr og løse koblinger Redigert 1.Juli.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 (redigert) Jeg har Shurflo, men ikke 2088, det som hende meg for mange år siden var att den lille vippestrømbryteren, som føler trykk, på pumpen, hengte seg....fikk skrudd opp denne gjort reint......etter det har pumpen gått normalt i alle år.... Redigert 1.Juli.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
mawilu Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Ta av t stykket ut fra pumpa ,start pumpa Hell vann inn i slangen ut fra pumpa for å hjelpe den å suge pleier å hjelpe hvis pumpa er helt tørr samtidig som du hører på lyden om pumpa virker .Hjelper ikke det må du feilsøke på pumpa Sitér dette innlegget Link to post
ch765 Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Bitteliten skrev for 6 timer siden: Ok. Da har du en bit å gå på læring. Da er du på rett forum. Her finnes det meste av kunnskap ? er du sikker på at pumpa går som den skal og at den ikke er frostsprengt? Om du er det så kjøp deg multimeter, start med å sette på pumpa og mål hvilken spenning du har ved belastning. om du har 12,6v eller høyere så er strøm ok. Da kan du starte å feilsøke på vannanlegget. Se etter steder der det suges inn luft eller lekker noe. om det er mindre enn 12,6v og batteriet ditt er fulladet da kan du feilsøke el anlegget. Sjekk alle koblinger fra pumpe til bryter og videre til batteriet. Se etter irr og løse koblinger Takker for tips, da prøver jeg det.. Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
ch765 Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Gunga Din skrev for 5 timer siden: Jeg har Shurflo, men ikke 2088, det som hende meg for mange år siden var att den lille vippestrømbryteren, som føler trykk, på pumpen, hengte seg....fikk skrudd opp denne gjort reint......etter det har pumpen gått normalt i alle år.... OK, får prøve det også. Antar selve membranen/bryteren er på samme del som justeringsskruen? Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
ch765 Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Da løste det seg, det var dårlig kontakt på kontaktpunktene inn på selve mikrobryteren, så litt pussing på det hjalp. Spruten stod, så nå er det bare å finne en sprengskisse så jeg får satt det sammen riktig igjen.. Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Flott ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.