Brunvær Startet 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2020 Noen som har vert borti at d går lang tid før motoren kommer opp i turtall? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Hvor lang tid da? En time? Sitér dette innlegget Link to post
Brunvær Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Nei Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Ok... Da kan jeg dessverre ikke hjelpe. Hadde vært intressant med litt mer opplysninger. Sitér dette innlegget Link to post
Brunvær Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Går nokk 5 min ca etter fult pådrag før den bikker 2000 omdreinger og turboen kikker inn var ikkje sån før lurer på om laddeluft kjøleren kan være tett å hva er da årsaken til det Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 1.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2020 Men når den først når 2000 rpm og turboen kommer, så går den rett opp til maks turtall? Sitér dette innlegget Link to post
Brunvær Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Ja da går den som normalt syns den ryker litt mer en normalt au blir svartere i hekken en den va tidligere Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Lukter ikke dette turbo-problemer da. Sort røyk = for lite luft. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Brunvær Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Kan det vere for mye ånde olje som kommer inn i turboen så den drar d med videre til laddeluft kjøleren og tetter denne ? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Legg slangen til veivhusventilasjonen(ånding) ned i en tom spylervæskekanne. Slik ble det løst på Ford 5.9 (2728T), da slipper du den problematikken og kan utelukke det som problem fremover. Det finnes "Turbo-vask" som du sprayer rett inn på inntaksiden på turbo for å rense, men da får du selvfølgelig ikke renset der det virkelig gjelder, på utblåsningen. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.