Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Gunga Din skrev 19 minutter siden:

På Gunga Din minsker avstandet for hvert år.......skjønner ikke hvorfor ? :confused:

normalt legger man vannlinjen ´litt over´........

ligger vannlinjen mye over, ser det ut som båten er på letten....dvs lett lastet...(dvs man lurer øyet !)

og ligger vannlinjen i vannet.....ser det ut som båten er tungt lastet !

Ja, si hva det kan komme av ??

på Northern Regina hevet jeg vannlinja med ca 7 cm da vi tok bunnsjauen og slipte helt ned. Så da har vi fortsatt et par tonn å gå på. Så ca 10 cm tenker jeg

Gunga og vi har nok litt annet behov for høy vannlinje enn andre. 

Bitteliten

Bitteliten

Gunga Din skrev 14 minutter siden:

På Gunga Din minsker avstandet for hvert år.......skjønner ikke hvorfor ? :confused:

ligger vannlinjen mye over, ser det ut som båten er på letten....dvs lett lastet...(dvs man lurer øyet !)

på Northern Regina hevet jeg vannlinja med ca 7 cm da vi tok bunnsjauen og slipte helt ned. Så da har vi fortsatt et par tonn å gå på. Så ca 15 cm tenker jeg

Bitteliten

Bitteliten

Gunga Din skrev 12 minutter siden:

på Northern Regina hevet jeg vannlinja med ca 7 cm da vi tok bunnsjauen og slipte helt ned. Så da har vi fortsatt et par tonn å gå på. 

• Create New...