casie Startet 1.Juli.2020 Del på Facebook Startet 1.Juli.2020 Har kjøpt meg en ny (brukt) båt i riga,Latvia. Sitter her og tenker litt på bunkerskapasitet.Det ser ut for at første fylkestopp blir i Gotland.Er det mulig og få diesel der i disse tider,eller må man rett i karantene om man bare stopper for og fylle diesel..noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Er vel ikke et karantespørsmål om en er oppe på brygga og fyller diesel så lenge en ikke menger seg med folk og tenker seg om (hold avstand ) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
NilsPils Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 (redigert) Reglen er klar. Du må rett i karantene når du kommer til Norge dersom du har vært i land i Sverige. Redigert 2.Juli.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Det er riktg at karantene slår inn om du har vært innom butikk, bensinstasjon, etc. Sverige kan besøkes under en dag uten overnatting osv. Jeg er og sjekker eiendommen med noen ukers mellomrom. Da må jeg vise dok. på at jeg er eier, samt legimitasjon. En overnatting utløser 10 dagers karantene. Finner de så mye som en svensk flaske vann i bilen, starter moroa. Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 takk for svar. jeg har hørt at det er lov og kjøre igjennom sverige med bil...da må vel det kunne gå greit og stoppe kun for å bunkre.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 casie skrev 34 minutter siden: takk for svar. jeg har hørt at det er lov og kjøre igjennom sverige med bil...da må vel det kunne gå greit og stoppe kun for å bunkre.. NEI! Leste du ikke hva jeg skrev? Det er lov å kjøre bil fra norskegrensen og passere danskegrensen og vice versa. Har du en bil som ikke greier strekket uten å måtte bunkre, så er forskriften brutt. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 31 minutes ago, Hulda said: NEI! Leste du ikke hva jeg skrev? Det er lov å kjøre bil fra norskegrensen og passere danskegrensen og vice versa. Har du en bil som ikke greier strekket uten å måtte bunkre, så er forskriften brutt. Leser dette: Du står fritt til å reise gjennom Sverige i egen bil. Velg raskeste vei og husk å overholde smittevernregler når du stopper. Du vil ikke måtte gå i karantene når du kommer hjem. På: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/korona_info/id2691821/?expand=factbox2704798 Jeg tolker dette dithen at det er lov å f.eks stoppe på en bensinstasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 (redigert) Da må den jeg ref. til være før 15. juni. Eller, jeg var i Sverige forrige uke. Ble spesikit spurt av politiet om jeg hadde vært innom noen steder, som f.eks. bensinstasjon. Mulig de ikke var oppdatert de som hadde grensekontrollen. Redigert 2.Juli.2020 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 (redigert) Ja stusset også litt over svare fra Hulda?? Her er kopiert rett fra ud sine hjemmesider: Ja. Du står fritt til å reise gjennom Sverige i egen bil. Velg raskeste vei og husk å overholde smittevernregler når du stopper. Du vil ikke måtte gå i karantene når du kommer hjem. Altså uproblematisk og stoppe for og fylle,så lenge man overholder smittevernregler...Men kan dette overføres til båt er jo egentlig det store spørsmålet EDIT ser at bidevind kom meg i forkjøpet der Redigert 2.Juli.2020 av casie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Er det noen, som vet hva karantenen går ut på, og hvem ,som kontrollerer? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lanber Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Det er da ikke nødvendig å være så bastant @Hulda Det er jo ikke som du er vårherre med all makt, myndighet og forståelse på jord. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Lanber skrev 14 minutter siden: Det er da ikke nødvendig å være så bastant @Hulda Det er jo ikke som du er vårherre med all makt, myndighet og forståelse på jord. Reglene forandrer seg ganske ofte. Jeg er fryktelig lei meg. Jeg ber til vårherre om tilgivelse. Om noen hadde stoppet og fylt en skvett er det neppe noen som hadde reagert. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Du får lov av meg Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Men i forrige uke var det slik at om jeg hadde kommet på grensen med svenske varer i bilen, hadde det blitt formaning og 10 dagers karantene. Jeg måtte vise papirer på at jeg innehar eiendom som ble sjekket mot leg. Mulig det annerledes når man kommer sjøveien. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Siste gang jeg for over Svinesund, glemte hun politidama å si att jeg måtte i karantene hun var mer opptatt av om jeg bodde i Norge, viste vognkortet, att det var min bil, og adresse i Tønsberg... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hedwig Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Du kan lese på FHI og regjeringen.no hva karantenen går ut på. Ingen heksekunst. Dersom man ikke forlater båten skal man ikke få karantene. Dersom du overholder smittevernregler, har meget god håndhygiene og bruker håndsprit i en 1:2 ratio til diesel skal nok dette gå greit. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Havelle skrev 5 minutter siden: ...... og bruker håndsprit i en 1:2 ratio til diesel skal nok dette gå greit. da tror jeg det går helt greit Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Vil tro det. Bare man ikke fyller i Strömstad. I hvert fall i forrige uke utløste det 10 dagers karantene. Nå er ikke pumpeprisene i Strömstad noe å skryte av heller. I dag fylte jeg på Gol til NOK 11,45. Det er borti 4 kroner under pumpeprisen i Strömstad. Og 7 kroner under marinaprisen. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 Faxen skrev for 7 timer siden: Er det noen, som vet hva karantenen går ut på, og hvem ,som kontrollerer Du kan lese her, alt annet blir tolkninger: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/korona_info/id2691821/ Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 3.Juli.2020 Del på Facebook Svart 3.Juli.2020 (redigert) Jeg ble stoppet av Tollen mellom Koster og Hvaler på lørdag. Jeg hadde da gått fra Grebbestad. I og med at jeg hadde overnattet i båten forsøkte jeg ikke å unngå karantene, men var fult forberedt på det. Foruten vanlig sjekk av alkohol og tobakk så var det sjekk av eierskap på båten og om vi hadde hatt store pengeoverføringer til Sverige i det siste (dette for å sjekke om vi hadde hatt evt. service o.l. på båten uten å betale Norsk moms). De tok bilde av passene og sendte inn til Tollen i Oslo som sjekket kontoene våre mens vi ventet. Alt gikk fint for seg, men det var jo litt mer styr enn de gangene jeg har passert grensen med bil og snakket med Politiet. Da har de så vidt sett på passet og bare gitt beskjed om at jeg får karantene, noe jeg har vært fult klar over. Jeg tror det om du får karantene, kommer litt an på de som stopper deg, og om du evt. kan dokumentere f.eks, via spor og kvitteringer for drivstoff hvordan reiseruten har vært.. I mai tok vi en seilbåt fra Grebbestad til Norge, da ble vi ikke stoppet. Redigert 3.Juli.2020 av Compromise (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Faxen Svart 4.Juli.2020 Del på Facebook Svart 4.Juli.2020 Code0 skrev for 15 timer siden: Du kan lese her, alt annet blir tolkninger: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/korona_info/id2691821/ Tusen takk, det ga et godt svar på de sidene. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.