Knallipadden Startet 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2020 Leser på nett at en god passiv kjøle/isboks kan holde maten kjølig i flere dager. Noen tips til en god og rimelig kjøleboks som er passiv? Jeg har vanlig kjøleboks men de er så stor og tung å dra med seg. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Jeg skal innrede et sturom under vannlinjen. Er naturlig svalt. Skal legge inn noen mm med Dupron, og deretter ett lag med low-e isolasjon. Skal kjøles med én eller 2 ferdigfryste 4 liters dunker. Da blir det ingen vann som flyter. Forventer at det skal fungere godt. Har tidligere kjøpt isoporkasser fra fiskeutsalget fylt med is. De har ligget i sol og regn på dekket, og da med mineralvann og øl i. Holdt svært lenge. Kan komme tilbake med testresultatet når jeg har gjennomført det. I løpet av neste uke regner jeg med. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ingar Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Igloo er vel noe av det beste man får kjøpt, men det koster. https://www.revert.no/igloo-marine-ultra-36-white-34l Kan være vanskelig å få tak i, båtbutikkene selger bare billige Kina-bokser. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 (redigert) Grand Banks jr skrev for 3 timer siden: Har tidligere kjøpt isoporkasser fra fiskeutsalget fylt med is. De har ligget i sol og regn på dekket, og da med mineralvann og øl i. Holdt svært lenge Høres kjent ut, dog på gutteturer (Gjerne en gummijolle full av is og tørsteslukkere på slep) Redigert 2.Juli.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Yeti får mye skryt på utenlandske forum. Men som med igloo - det koster... Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
abbor Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Ingar skrev for 3 timer siden: Igloo er vel noe av det beste man får kjøpt, men det koster. https://www.revert.no/igloo-marine-ultra-36-white-34l Kan være vanskelig å få tak i, båtbutikkene selger bare billige Kina-bokser. Seasea har Igloo. Jeg har hatt Igloo Marine Ultra 94 88l i 12-14 år og er godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Syns ikke litt over 1000 kroner for en boks på rundt 40 liter er så gale. Ser de kan brukes som benk også. Passer fint på akterdekket. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Båtkjøleskap er jo hinsides priset i forhold Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Knallipadden Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Whiskey skrev for 2 timer siden: Båtkjøleskap er jo hinsides priset i forhold Ja. Men jeg betaler naturligvis ikke mer enn jeg trenger for ting dersom det er bedre alternativ. Er det Iglo boksene som er best i forhold til pris? Vanlige passive kjølebokser jeg har prøvd til piknik holder knapt en dag. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Knallipadden skrev 18 minutter siden: Er det Iglo boksene som er best i forhold til pris? Iglo lager bra kjølebokser men Dometic lager de enda bedre men koster noe mer. Har dog ingen erfaring med passive bokser Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 2.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Dometic har to serier med passive bokser som kan være verdt å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.