Jump to content

Hvordan fikse lekkasje rundt takluke?

Kjellg

Recommended Posts

Har en NB 820 med ei 50x50 Moonlight takluke. Oppdaget i dag at det lå vann på dørken under den, og det hang også et par dråper på ramma innvendig. Tok en titt utvendig og der er det skruer rundt hele luka. Hvilket verktøy bør jeg ha tilgjengelig og hvordan løsner man luker erfaringsmessig? Er ramma innvendig vanligvis limt? Tetter man på nytt med sika? 

FC7B65B8-9895-4C8D-BC6E-28D9E06466DF.jpeg

Redigert av Kjellg (see edit history)

Hadde en samme luke på en sun 33 jeg hadde, her viste det seg at alu rammen som glasset er lagt i, har en skjøt, her kom det vann igjennom. Vann går igjennom det minste hull.... presset litt tetningsmasse i den "usynlige" skjøten og simsalabim så var den tett.

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

primusmotor skrev 32 minutter siden:

Hadde en samme luke på en sun 33 jeg hadde, her viste det seg at alu rammen som glasset er lagt i, har en skjøt, her kom det vann igjennom. Vann går igjennom det minste hull.... presset litt tetningsmasse i den "usynlige" skjøten og simsalabim så var den tett.

Aha, det må jeg sjekke ut.

Samma typ av lucka sitter i förpiken i NB870.

Även jag fick täta samma ställe, då vår också läckte redan vid leverans från NB Marine. Kontrollera också själva aluminiumramen som ligger mot däck/plasten, inte bara den delen med glaset/luckan. Och som redan sagts - vatten tränger igenom den allra minsta springa.

(Tyvärr läckte det även i en av de stora takluckorna beroende på slarv vid monteringen, men det är en annan sak).

Redigert av Ingper (see edit history)

Ingemar E.

NB Forum

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...