Kjellg Startet 2.Juli.2020 Del på Facebook Startet 2.Juli.2020 (redigert) Har en NB 820 med ei 50x50 Moonlight takluke. Oppdaget i dag at det lå vann på dørken under den, og det hang også et par dråper på ramma innvendig. Tok en titt utvendig og der er det skruer rundt hele luka. Hvilket verktøy bør jeg ha tilgjengelig og hvordan løsner man luker erfaringsmessig? Er ramma innvendig vanligvis limt? Tetter man på nytt med sika? Redigert 2.Juli.2020 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Hadde en samme luke på en sun 33 jeg hadde, her viste det seg at alu rammen som glasset er lagt i, har en skjøt, her kom det vann igjennom. Vann går igjennom det minste hull.... presset litt tetningsmasse i den "usynlige" skjøten og simsalabim så var den tett. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Kjellg Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 primusmotor skrev 32 minutter siden: Hadde en samme luke på en sun 33 jeg hadde, her viste det seg at alu rammen som glasset er lagt i, har en skjøt, her kom det vann igjennom. Vann går igjennom det minste hull.... presset litt tetningsmasse i den "usynlige" skjøten og simsalabim så var den tett. Aha, det må jeg sjekke ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ingper Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 (redigert) Samma typ av lucka sitter i förpiken i NB870. Även jag fick täta samma ställe, då vår också läckte redan vid leverans från NB Marine. Kontrollera också själva aluminiumramen som ligger mot däck/plasten, inte bara den delen med glaset/luckan. Och som redan sagts - vatten tränger igenom den allra minsta springa. (Tyvärr läckte det även i en av de stora takluckorna beroende på slarv vid monteringen, men det är en annan sak). Redigert 2.Juli.2020 av Ingper (see edit history) Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.