Jump to content

Hva er/ gjør dette instrumentet? Digital VDO LOG fra 1991?

Grand Banks jr

Recommended Posts

Liten oppdatering. Jeg fant nå ut hvilke kabler som går hvor. Litt uoversiktlig da det gikk i en multikabel. Viste seg å gå til en umerket knapp på dashbord som er defekt. Bypasset bryter og da ble det liv i instrumentet. Måler knop og trip.  Så med andre ord hastighet gjennom vannet og trip gjennom vannet. 

Noen som vet om det gjør noe mer. Det er flere kabler som ikke er tilkoplet.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

@JRK, står bare "LOG", så hadde håpt det logget noe mer. Vurderer nå om instrumentet skal ha livets rett på dashbordet eller ikke. Er en motorbåt dette, så fart i vannet er egentlig ikke superinteressant. Men allikevel en interessant kuriositet.  

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Fatter ikke hvorfor det kalles en kuriossitet. Jeg har også log med paddlejul, og synes det er greit å se forskjellen på det og GPS. Da får en kontroll på om en har strøm imot eller med.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...