Jump to content

Edit History

tullerici

tullerici

Hei. Som tidligere post var det snakk om adapter platen til mercruiser. 

Jeg har orginalt penta 280 transom og har kjøpt mercruiser 3.8l v6 med omc cobra drev.. Alt i godt stand og billig penge.   Derfor båten var uten motor kun med drev når jeg kjøpte denne draco 1800 dc. 

Stått i v6 penta tidligere og så transom og drev fulgte med.   

Men til saken,  kan jeg bruke denne mercruiser adapter platen får å minske hullet i akterspeilet å passer den ilag med. Omc cobra drevet fra 1990? .  Også må jeg skjære ut av akterspeil får å få denne platen til å passe, skal det da skjæres øverst på akterspeil eller neders eller 50/50 opp å ned.? 

Håper noen kan hjelpe meg her så jeg får komt igang å rekke sommeren med båten. 

Mvh

Richard 

tullerici

tullerici

Hei. Som tidligere post var det snakk om adapter platen til mercruiser. 

Jeg har orginalt penta 280 transom og har kjøpt mercruiser 3.8l v6 med omc cobra drev.. Alt i godt stand og billig penge.   Derfor båten var uten motor kun med drev når jeg kjøpte denne draco 1800 dc. 

Stått i v6 penta tidligere og så transom og drev fulgte med.   

Men til saken,  kan jeg bruke denne mercruiser adapter platen får å minske hullet i akterspeilet å passer den ilag med. Omc cobra drevet fra 1990? Ifølge Google har drevet 6 bolt hull men adapter platen har 8.  Også må jeg skjære ut av akterspeil får å få denne platen til å passe, skal det da skjæres øverst på akterspeil eller neders eller 50/50 opp å ned.? 

Håper noen kan hjelpe meg her så jeg får komt igang å rekke sommeren med båten. 

Mvh

Richard 

• Create New...