KenBra Startet 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2020 Hei har akkuratt satt inn en brukt mercruiser 5.7 i en Bayliner . motoren går helt fint på tomgang og hvis du har den i fri å gir rolig gas så går den helt fint opp til 5000 men hvis den får motstand når den står i gir så går den fint opp til 2000-2500 men etter det så hører men en metallisk lyd banking/klikking og motoren mangler effekt høres ut som tenningsbank/ventiler. Har sjekket ventilene og justert alle ventiler mens motoren gikk sjekket med inspeksjonskamera inni sylindere. Skjønner at det kan ha med justering av tenning å gjøre men kan ikke helt skjønne at den skal ha blir ujustert av at motoren har blitt løfta ut av en båt og over i en annen . Noen som kan hjelpe ? mvh Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Si meg, er ikke dette en chevrolet bensinmotor som basis? Hvis så, skjønner jeg ikke hvorfor du justerer ventiler. Disse motorene har da hydrauliske pushere? Jeg husker ikke prosedyren for justering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.