Hovi Startet 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2020 Hei. Etter manglende vedlikehold, (sanslyligvis), sitter motoren min helt fast (styring) Jeg har koplet fra styre-wire, men den vil ikke vri seg når jeg bruker makt på motoren. Har funnet to smørenipler som jeg har brukt. Fettet kommer ut øverst og nederst etter innpumping. Har også sprayet med rustfjerner etc øverst på sylinder. Ved siden av den øverst smørenippelen er det også en liten umbrakoskrue som kan åpnes. Den har jeg ikke gjort noe med. Er det noen som kan hjelpe meg i riktig retning. Den vil ikke Rikke seg i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Få tak i flere slik at dere får nok kraft til å brekke den løs. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 6.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Er det ikke en skrue på motoren, som skal brukes til å stille inn hvor tungt/lett akselen skal svive i holderen? Det må da være en mulighet for å justere hvor tung/lett motoren skal være å svinge fra side til side. Eller tar jeg feil. Er det bare på mindre motorer det er en slik anordning? Sitér dette innlegget Link to post
sjarlatan Svart 6.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Ville kanskje prøvd å tatt ut øvre smørenippel og sprayet godt med rustløser inni, helst flere ganger om dagen. Evt forsøkt med varme i tillegg, aluminium utvider seg dobbelt så mye som stål. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 6.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 (redigert) Hva heter denne motoren mer enn Johnson 40 HK 2000 modell ? Det blir langt lettere å få et fornuftig svar om trådstarter oppgir hele modell/typenummeret. Og hva menes i dette tilfelle med manglende vedlikehold ? Har ikke motoren vært rørt siden slik siden år 2000 ? eller hva ? Redigert 6.Juli.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.