Jump to content

Edit History

Torsen67

Torsen67

Grand Banks jr skrev for 11 timer siden:

Jeg har fri tilgang til de tre slangene som går fra styrbord side og ned til motorrommet. De går over dieselvarmeren. Hver av dem er større i diameter enn innsuget på dieselvarmeren.  Motoren har tre fra babord også. Så jeg kan kople meg inn et sted midtveis eller nærmere skrogsiden. 

Ble plutselig nok et prosjekt å leke meg med nå i ferien. :giggle:

Hvorfor ikke bare skjære nytt egnet hull i siden på skrog eller overbygg? Jeg må nok gjøre det samme. Har dieselvarmer, men hjelper ikke så lenge den bare resirkulelerer ekstern luft. Teoretisk sett så gjør den det, men bare litt. Luft til selve forbrenninga forsvinner ut med eksosen, men det blir for lite. Men, jeg har kun en liten Wallas 1800. Vil jeg kunne koble på inntas-slange på denne? Er jo bare en firkantet kasse.

Torsen67

Torsen67

Grand Banks jr skrev for 11 timer siden:

Jeg har fri tilgang til de tre slangene som går fra styrbord side og ned til motorrommet. De går over dieselvarmeren. Hver av dem er større i diameter enn innsuget på dieselvarmeren.  Motoren har tre fra babord også. Så jeg kan kople meg inn et sted midtveis eller nærmere skrogsiden. 

Ble plutselig nok et prosjekt å leke meg med nå i ferien. :giggle:

Hvorfor ikke bare skjære nytt hull i siden på skrog eller overbygg? Jeg må mok gjøre det samme. Har dieselvarmer, men hjelper ikke så lenge den bare resirkulelerer ekstern luft. Teoretisk sett så gjør den det, men bare litt. Luft til selve forbrenninga forsvinner ut med eksosen, men det blir for lite.

• Create New...