Morten_L
Jeg har en Perkins 4.108 i seilbåten, totaloverhalte motoren sist vinter og kjøpte en overhalt dieselpumpe av en hyggelig fyr nordpå som har drevet med perkins i en mannsalder, men nå solgte unna resten av delene.
Han har overhalt pumpa selv, men mener han har gjort dette mange ganger før og testet i hjemmelaget benk. Problemet er så jeg ikke får diesel ut av pumpa, har luftet etter alle kunstens regler, har også elektrisk fødepumpe. Men det kommer så vidt en dråpe eller to med diesel når jeg kinner. Byttet tilbake til de gamle punpa (som i og for seg virker, men er sliten, lekker litt og motoren er tungstartet og ryker med den) en kjapp lufting og motor starter.
Selger har sluttet å svare telefon og meldinger så jeg er litt i beita for gode råd...
Har nå koblet opp pumpa i garasjen med fødepumpe og kjører den med drill på akslingen får lettere å kunne teste.
Har ikke helt mot på å åpne pumpa, deletegningen indikerer at dette er noe for proffer.
Jeg er villig til å betale meg ut av problemet innenfor rimelighetens grenser, men det er ingen dieselverksteder i mils omkrets fra Kristiansand der jeg bor....
Slik type pumpe er det.
Mim pumpe i "testbenken"