Jump to content

Finn dere god havn, uvær på vei hele sør Norge

Ida Marie III

Recommended Posts

Det er meldt laber bris 6m/s i fra sør øst i Tønsberg i morgen så det virker noe drastisk å søke dekning men for all del så har værmeldingen vært feil før.
Kjedelig er det når man endelig har fått ferie og gradestokken så vidt viser ett to sifferet tall.
Dog har jeg sikkert ikke noe særlig å klage på da det går ett fly til Spania senere i dag med mitt navn på ett sete.

Etter lock down i Catelonia med portforbud og utlendinger fikk 16 timer på seg til å forlate området så heler jeg til å være hjemme for Spanjolene driver ikke med tomt snakk for å få folk til å gjøre som myndighetene har bestemt.
Skulle riktig nok ikke til Catelonia men to timer lengre sør men gidder ikke stresset med at plutselig er man i gang der også.
Har flex billett og det er ledig plass på flyene fremover så ser an været i norge og situasjonen der jeg skal i Spania  

Redigert av pipe (see edit history)
Flid skrev 18 minutter siden:

Håper dere ligger i en god havn i dag. Vi ser 18 tallet på vindmåleren  her i Vesterø og mer skal det bli. 

Vi hadde egentlig tenkt oss rett til Anholt eller Lesø, men det hadde blitt litt sen ankomst, så da ble det Skagen. Ikke drømme-havnen når vi for en sjelden gangs skyld ikke skal ligge på svai, men helt ok nå uten party-svensker. Hovedpoenget var uansett nå å komme vekk fra Sverige (der vi har holdt oss unna alt av mennesker, butikker og havner for å være corona-godkjent ift innreise), og komme til Danmark så unga fikk kjøpt is:)

https://www.fvn.no/nyheter/nyhetsdgnet/i/LAJGyp/uvanlig-kraftig-vind-paa-soerlandet-fraraader-alle-aa-gaa-ut-med-baaten

Fraråder alle å gå ut med båten

Walløe fraråder alle å gå ut i båten i dag. Med mye bølger og kraftig vind kan også ferjer få problemer.

– Det blir mest vind i dag, men også i morgen kan det bli stiv kuling fra vest og nordvest, sier Walløe.

– Det er varslet sterk kuling. Også en liten storm kan nærme seg Skagerak, legger han til.

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Mare Nostrum skrev 1 time siden:

Det var jo en passe nedlatende uttalelse,  det er da sannelig nok av "dritings from Norway" i Skagen en normal sommer.

.

Det kan sikkert stemme. Det er noen år siden jeg var her sist, og da var det vanlig at endel svensker dro hit med båt på harry-handel og tilhørende festing. Det erfarte jeg selv endel ganger, og det ble da mitt personlige inntrykk. Det er forøvrig ikke mitt inntrykk av svensker ellers, og det var og er sikkert mange trivelige svensker her også, akkurat som det sikkert er endel party-nordmenn også som jeg gjerne vil slippe å ha i nærheten. Helt uten intensjon om å være nedlatende vil jeg gjerne slippe å ligge i nærheten av noens party, uansett nasjonalitet, det er altså bare fordi jeg ikke trives i andres bråk:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...