Jump to content

Edit History

Lanber

Lanber

Seileren sa jo at båten seilte fint inntil han fikk problemer med storseilet, som han klarte rette 1 gang men det gikk dårlig neste gang. 

Kan jo bare spekulere, men for egen del har jeg full mulighet til å styre og fjernstyre autopiloten fra sofaen, kartplotter med backup på telefon har jeg også inne i tillegg til motorkontroll.  Så han var med redusert mobilitet men fremdeles med kontroll på både posisjon og kurs?  

Han uttalte til NRK han ikke var redd for ikke å komme seg til land. Såfort båten var i Tromøysundet så var det flatt vann så vi på video fra RS.

Lanber

Lanber

Seileren sa jo at båten seilte fint inntil han fikk problemer med storseilet, som han klarte rette 1 gang men det gikk dårlig neste gang. 

Kan jo bare spekulere, men for egen del har jeg full mulighet til å styre og fjern autopiloten fra sofaen, kartplotter med backup på telefon har jeg også inne i tillegg til motorkontroll.  Så han var med redusert mobilitet men fremdeles med kontroll på både posisjon og kurs?  

Han uttalte til NRK han ikke var redd for ikke å komme seg til land. Såfort båten var i Tromøysundet så var det flatt vann så vi på video fra RS.

• Create New...