DR_Nelson Startet 5.Juli.2020 Del på Facebook Startet 5.Juli.2020 (redigert) Hvor mye vibrasjoner skal det være på en helt ny påhengs? Dette er etter 2 timer kjøring og helt uavhengig om det står på jollå, eller stativ. — Ja og ett spørsmål til. - er det meningen jolla skal nærmest fyke avgårde når motoren settes i gir? Litt dumt siden jollå er til barna. Redigert 5.Juli.2020 av DR_Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 5.Juli.2020 Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 En syllindra motor. Heilt vanlig ja og innafor. Fyke av gårde? vel det hørtes veldig dramatisk ut til å være en slik motor på tomgang. Svaret må bli ja der også da Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2020 Ja. Settes den i gir uten at jeg gir gass så drar den jolla avgårde. Trodde jeg kunne sette den i gir uten at den ville rotere propellen så kraftig at jolla kjører av seg selv Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 (redigert) Her har du litt ulik forventning enn de fleste.. Hva forventet du skulle hende når du satte motoren i gir?.. Høres ut som en liten elektrisk jollemotor kunne være noe å se på til kidsa evt er større? Red: ut fra videoen så kan det være at tomgangsturtall er noe høyt - går an å prøve å justere det ned men en ensylindret motor vil gjerne har noe høyere tomgangsturtall. Og vibrasjon vil trolig øke. Et annet alternativ kan kanskje være å kjøpe en kidspropell med en del mindre stigning som kan skiftes når kidsa vil at jolla skal fly 😁 (selv om far ikke vil det) Redigert 6.Juli.2020 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Det det såg ut som lite vibrasjoner. Vår gamle 5hk har såpass vibrasjoner at den bare kan slippes i 2-4 sekunder. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
hawthorne Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Har hatt samme motor, overrasket over det samme problemet. Motoren satt på jolla til ungene, og fungerte i og for seg fint. Men var til tider umulig å starte for jentungen (og guttungen), de var rett og slett ikke sterke/raske nok til å dra. Byttet hele greia til en Suzuki 9.9A, altså med el-start, når de ikke gadd å dra ut med jolla i frykt for å ikke få startet igjen. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Jeg har samme motor og opplever det same. Det er jo en sylinder så vibrasjoner eller risting er vanlig. Men min er også til tider vanskelig å starte og liker ikke å går på lav turtall (dorging). Bruk ikke choke til startså hjelper det litt. Kvaliteten på motoren er eller litt under par…. Skulle kjøpe Tohatsu. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.