Jump to content

TMC toalett - tips til reparasjon eller firma i Horten

Egor

Recommended Posts

En dag før ferien startet spiste minstemann på tre moreller og en svelget en stein. Denne episoden har vi glemt og ble overrasket da den elektriske TMC toaletten plutselig ikke ville trekke ned mer.

Den ga fra seg noen skranglelyder og sluttet å trekke vann. Jeg tok vannstøvsugeren og tok opp alt vannet og der lå det en knust morellestein.:eek:

Resten trolig sitter inne i doen. Så nå er familien på 5 uten do - heldigvis i en gjestehavn med wc i Horten.

Det er utrolig dårlig timing vi er på båtferie og skal egentlig videre så jeg vurderer: 1) demontere doen og se hvor disse tingene sitter eller 2) be et firma som kan dette med å reparere toaletter av TMC merke i Horten eller i Tønsberg område (Vallø?).:seeya:å hjelpe.

Noen nyttige og raske tips tas i mot med stor takknemlighet!

• 4 uker senere...

Tror jeg skylder en oppdatering til dere som har svart på tråden. Det var et bra tips å begynne å skru selv ellers ville ferien vært over før den begynte. Jeg helte inn sanitærvæske i skålen og lot den sto i 24 timer, så tømte jeg doen med vannstøvsuger.

Gikk greit å løsne alle skruer og slanger men det var litt trangt bak og under doen (jeg har en "hel"integrert doskål). Jeg tok ut motoren, der lå det en knust morellestein. Denne renset jeg fort men stusset på om den hadde gjort så mye skade at vannet ikke klarte å komme gjennom? Det var selvfølgelig ikke tilfellet. Det lå to morellesteiner til i benden før motoren. Jeg har en mistanke at de fant veien dit på en annen måte (noen av gjestene på forrige båttur har trolig spyttet dem i doen). Så fra nå av morellespising om bord er forbudt! :D

IMG_9306.jpg

IMG_9307.jpg

IMG_9308.jpg

Redigert av Egor (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...