kaptwilly Startet 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2020 Hei. Vet dette er inviduelt, men hva har du/dere brukt for å underholde små barn i båt ved lenger strekk? Vi har prøvd litt forskjellig som tegning, perling leker men med blandet mottakelse hos ungene. Så håpte noen kanskje hadde noe inspirasjon. God sommer alle båtfolk! Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 4G router og NRK Super appen/Netflix Sorry var nok ikke det du ville høre, men det er det de liker best... Ellers er det tegnekonkurranse, hvem kan tegne pappa som troll? Og bygge hytte i stikkabinen, litt ekkelt når man ikke finner barna midtfjords (de er muse stille når de vil) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
kaptwilly Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Hehe, takker for det Whiskey, og ja NRK Super er brukt mye så får litt dårlig samvittighet med så mye TV titting, men er kanskje det som må til. Tar dog til meg rådet med å lage hytte da de har "lekerom" i forpiggen så kan kanskje få til noe gøy der, evt provisorisk puterom kanskje hehe. Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Ene veggen i akterlugaren malte vi med tavle maling, det er gøy(ikke noe man gjør i en dyr båt) ? Yatzy, kortspill, den forsvunnede diamant. Lar de ta roret en stund. Tv og ipad ? Når alt er oppbrukt går jeg opp på apeloftet og styrer og konemor overtar inne, aner ikke hva de gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Dette har vi i tillegg til det nevnte over her. Veldig populært om det ikke ligger fremme hele tiden. https://lekekassen.no/brio-kreativt-byggesett-34589?utm_source=google&utm_medium=shopping&gclid=EAIaIQobChMIlq_a3vC26gIVyueyCh3HyAElEAQYASABEgIBe_D_BwE Sitér dette innlegget Link to post
kaptwilly Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Malevegg var smart, men usikker på om jeg har plass/tør og ha maling i båten . Det brio settet var jo genialt. Det skal jeg gå å finne og se om ikke det kan falle i smak. Har begynt smått med Lego for han på 3 og ett halvt, men dette er jo mye greiere i en båt pga størrelsen på deler. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Donald Pockets. Tenkte å kjøpe brukt på Finn.no, men jaggu fikk vi en ladning av et vennepar som må har voksne barn. Både 4-åringen , 10-åringen og tenåringen koser seg med det. (Samt pappaen da...) Ikke vært så lange strekk foreløpig, men en del innevær siste uka... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Princess V48 Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 kaptwilly skrev 15 minutter siden: Malevegg var smart, men usikker på om jeg har plass/tør og ha maling i båten . Det brio settet var jo genialt. Det skal jeg gå å finne og se om ikke det kan falle i smak. Har begynt smått med Lego for han på 3 og ett halvt, men dette er jo mye greiere i en båt pga størrelsen på deler. Ja, har to gutter vi. 6 og 8 år, masse gledet av dette. Mulig 3,5 er litt lite men som du sier, bedre pga størrelse? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Går jo ann å male tavlemaling på ei plate, som så skrus fast i et skott eller lignende. Nrk har en serie som heter " flaskepost fra havet". Ligger i appen. 3-åringen er supergira på den, og er jo litt maritimt inspirert. Sitér dette innlegget Link to post
kaptwilly Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Den hadde jeg helt glemt @Eureka og vi har sett den i vinter tror jeg det var. Falt i smak da så skal søke den opp igjen. Bare dumt NRK Super ikke har offline muligheter (sålangt jeg vet) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 ? ja, det ryker fort noen GB ? Sitér dette innlegget Link to post
Fru_bjorngb Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 (redigert) Vi har selv gått en del lengre etapper. Som andre nevner er iPad et godt redskap. Ellers har lydbok vært en slager hos oss. Magnet-leker som en kan bygge/forme, lego e.l. Våre gutter har likt denne type leke/spill: https://www.yesvileker.no/smart-games-iq-puzzler-pro.html Ellers har diverse aktivitetsbøker vært til hjelp. På forskerfabrikken.no er det noen kjekke leker/spill til forskjellige aldersgrupper. Redigert 5.Juli.2020 av Fru_bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 (redigert) På lange strekk liker jeg å kaste fortøyningene før sola går opp mens resten av båten sover, og så la mannskapet sove så lenge som mulig. Ellers så er det å ha mye variasjon å by på. Sitte i baugen, roe farten og dorge et stykke, stoppe for en dukkert, lydbøker, lesestoff, film og spill på mobilen, kortspill, tegne, styre moderskipet, kjøre jolla sammen med moderskipet, fly drage, slepe en lekebåt etter moderskipet, dokker, lego, heise opp i masta... kommer an på alder, forholdene på sjøen, etc Det tar litt tid for ungene å klimatisere seg, men etter noen dager går det av seg selv. Redigert 5.Juli.2020 av zooper (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Fly drage etter båten var ikke dumt! Sitér dette innlegget Link to post
kaptwilly Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Drage var smart. Det skal jeg ta med videre Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Om været er OK, og båten selvlensende, badebalje/stamp, bøtter og kanskje tilogmed ei spylepumpe. Lydbok og tegning har det vært mye av, sitte på dekk i fint vær, også har barna alltid hatt sin egen taustump å bruke til å øve på knuter, lang nok til å bruke som hoppetau, i land. Har forsøkt å ha TV/PAD som siste utvei, da vi har synes det er så altoppslukende og passiviserende, men selvfølgelig veldig behagelig for mor og far. Nå var det ikke så mye PAD når våre var helt små, så det var ikke så vanskelig valg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.